אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: קובי ריכטר/TPS

שר המשפטים אמיר אוחנה רמז הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' כי סיכוייו של מועמד היועמ"ש לתפקיד פרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, להתמנות לתפקיד, אינם גבוהים.

"מומי למברגר הוא בהחלט רב כישורים וניסיון", השיב אוחנה כשנשאל על סיכוייו להתמנות, אך ציין, "יש סיכוי, הוא עדיין ברשימה, אבל אני יכול להגיד שההתנהלות של היועץ המשפטי לממשלה ושל בכירים נוספים במשרד המשפטים לא הועילה לסיכוייו".

אוחנה דחה את הטענה שהוא שוקל שיקולים פסולים, "קודם כל, מי שמחליט מי הוא האיש המתאים לתפקיד על פי החוק זה עבדך הנאמן. הוא בהחלט מתאים, הוא ברשימה שלי, הוא אחד מהאנשים שנפגשתי אתם".

"אני לא שולל את מועמדותו, אני רק אומר שההתנהלות הכוחנית, הפסולה, חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה שהיא בעיני חסרת סבירות באופן קיצוני, לא שללו את סיכוייו אבל גם לא הועילו", ריכך מעט אוחנה את אמירתו.

כאשר נשאל מהן התכונות הדרושות לדעתו למילוי התפקיד השיב שר המשפטים, "קודם כל זה לא פרקליט מדינה, אלא ממלא מקום לשלושה חודשים. צריך ידע מאוד רחב בתחום הפלילי, ניסיון רב בתחום הפלילי, היכרות עם המערכת".

אוחנה הבהיר עוד כי מבחינתו רשימת המועמדים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה איננה סגורה, "אני מתכוון לבדוק שמות נוספים".

על החלטתה של עו"ד אורלי בן ארי שלא לקבל על עצמה את התפקיד אמר אוחנה, "כנראה שהניחו, כאלה ואחרים, אקדחים על השולחן וזה הביא לצערי לנסיגה. הייתי מוכן להיאבק על המינוי הזה כי הוא נכון וצודק. היו לחצים מסוגים שונים, על חלקם אני יודע".