ילדי משפחת אביצור לומדים המשתתפים בלימוד
ילדי משפחת אביצור לומדים המשתתפים בלימודצילום: באדיבות הצלם

ארגון משנת חיים הוקם לזכר הרב חיים אביצור ז"ל, תושב בית אל שלצד עבודתו הקדיש חלק ניכר מיומו לטובת לימוד תורה ובעיקר משנה.

הרב אביצור ז"ל גם חיבר ספר על שישה סדרי משנה שנקרא "משנת חיים" בו חיבר בין לימוד המשנה להלכה למעשה.

הרב שבתי סבתו ספד לו בהלוויה: "רוחו דבקה במשנה והיה מלמד אותה באהבה בבית הכנסת מידי יום אחר תפילת שחרית בנץ החמה לקהל הקודש. השקיע מאות רבות של שעות בחיבור הצמדת ההלכה למשנה".

בנו, הרב מרדכי אביצור, סיפר לערוץ 7 על ההחלטה להקים את הארגון: "לאחר השבעה מיד כשחזרנו מבית העלמין החלטנו לפתוח קבוצת וואטסאפ למבוגרים שנלמד בה משנה יומית וב"ה ההיענות הייתה מרשימה ולומדים בכל יום כ-300 אנשים ונשים משנה יומית. לאחר כשבועיים לפני חג סוכות השנה חשבנו איך להפיץ את לימוד המשנה ועלה לנו רעיון לפתוח קבוצות וואטסאפ לילדים התחלנו בחג הסוכות המשכנו לשלוח משנה בכל יום שישי במבצע קבלת שבת. בפרויקט של הילדים רשומים כ-3000 ילדים".

הרב מרדכי מלמד מידי יום משנה אחת בקבוצת הוואטסאפ אליה הצטרפו מאות לפי שיטת הלימוד הייחודית שפיתח אביו ששמה דגש בלימוד המשנה על חיבורה להלכה למעשה.

לעומת זאת בלימוד לילדים ישנם דגשים אחרים: "בלימוד לילדים אנחנו רוצים שהוא יהיה כמה שיותר חוויתי אבל שיישאר כמה שיותר תוכן. אנחנו רוצים שהילדים בסופו של יום ידעו את כל המשנה וגם הוספנו בכל הקלטה שינון של המשנה וכל שבוע מאות ילדים לומדים משניות בעל פה. יש גם משימות: בסוכות היתה משימה לעשות סרטון על אחת המשניות שלמדנו. בחנוכה בעז"ה תהיה משימה להצטלם ליד החנוכייה בצורה מקורית בהקשר לאחת המשניות שילמדו בחנוכה".

הלימוד לילדים מועבר על ידי הרב אלעד חי, שהוא מורה ונשוי לבת של הרב אביצור ז"ל, "אנחנו משתדלים שלילדים יהיה חוויתי וכיף. בכל יום בחופשות בית הספר חמש דקות של לימוד לנשמה. לאחר מכן הילדים עונים על חידה ונכנסים להגרלה יומי עם הפתעות ופרסים".

הרב מרדכי מספר: "הארגון הוא משפחתי התנדבותי לכל אחד מצאנו תפקיד החל מחשיבה, הקלטות וביצוע. ועד אחראי על האתר והשיווק".

לקראת חנוכה הכינו ב"משנת חיים" לימוד לכל יום וגם פרסים לעונים על החידות: "אנחנו מציעים לכל הילדים להצטרף אלינו לקראת חג חנוכה. הפרסים יהיו גדולים יותר. הפרס הראשון יהיה טיסה משפחתית בשמי הארץ".

את המימון לפרסים תורמים אנשים לעילוי נשמת קרוביהם: "אנשים טובים שרוצים להקדיש ימי לימוד של אלפי משניות שילמדו ע"י תינוקות של בית רבן לעילוי נשמת קרוביהם. אנחנו כותבים את השמות והם תורמים. אין תורם גדול אלא כל עם ישראל שותפים לפרויקט".

הרב חיים אביצור ז"ל
הרב חיים אביצור ז"לצילום: באדיבות משנת חיים