מעצר רוצחי רנה שנרב הי"ד
מעצר רוצחי רנה שנרב הי"דצילום: דובר צה"ל

צה"ל נמנע מלהרוס את ביתו של המחבל סאמר ערביד, איש החזית העממית שעמד בראש חוליית המחבלים שרצחה רנה שנרב הי"ד במעיין הסמוך לדולב בבנימין.

ערביד (44), תושב רמאללה, גייס מחבלים לחוליית הטרור, בנה וגם הפעיל את המטען בפיגוע בעין בובין לפני כארבעה חודשים.

במהלך חקירתו בשב"כ הופעלו ''אמצעים מיוחדים'' נגד ערביד וחקירתו הוגדרה ''חקירת צורך''. המחבל גם נפצע במהלך חקירתו ואושפז במצב קשה בבית חולים למשך כמה ימים. בעקבות החקירה נחשפו מטעני חבלה ואמצעי לחימה שהוכנו לביצוע פיגועי טרור נוספים ביהודה ושומרון.

הסגרת אמצעי לחימה לידי השב"כתקשורת שב"כ

בחודש אוקטובר האחרון, כחודשיים לאחר הפיגוע, פעלו לוחמי צה''ל למיפוי הנדסי של בית המחבל וליד חנאתשה, חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע במעיין דני. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

בחודשים האחרונים מופו גם בתיהם של המחבלים יזן חסין חוסני מג'אמס וקאסם שבלי, אולם ביתו של ראש חוליית המחבלים, סאמר ערביד, לא מופה ונראה שבצה''ל לא מתכוונים להרוס אותו.

מארגון ''בצלמו'' נמסר: ''לא ייתכן שארבעה חודשים אחרי הפיגוע הקשה, בית ראש החוליה סאמר ערביד אפילו לא מופה. שום דיל או נימוק משפטי אסור שימנע את הרס בית הרוצח האכזרי. ארגוו בצלמו קורא לשר הביטחון נפתלי בנט לדרוש מיידית מהצבא למפות ולהוציא צו הריסה לבית המחבל. הרס בתי מחבלים הינו הכלי האחרון שנותר כהרתעה ואסור שהוא יתמסמס שוב''.

עו"ד מוריס הירש, המייצג את משפחת שנרב, הגיב: ''עניין הריסת בתי הרוצחים של רינה שנרב כבר נמצא על שולחנו של שר הביטחון. פרסומים שאינם מבוססים על עובדות של משש, אלא על השערות בעלמא, אינם תורמים להשגת ההרתעה הנדרשת ויש בהם בכדי לפגוע במשפחת שנרב.

''ארגון בצלמו אינו מייצג את משפחת שנרב, אך חרף בקשות חוזרות ונשנות מתעקש לדחוף את עצמו לתוך עניין זה, מבלי להכיר את מלוא העובדות. מוצע לארגון להמשיך בעיסוקיו החשובים ולא להתערב בעניינים שאינם משלו", הוסיף הפרקליט.

תגובת דובר צה״ל: ''נושא הריסת ביתו של המחבל נמצא בבחינה''.