ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי, יחד עם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

נתניהו תקף את החלטת התובעת הראשית של בית הדין הבינלאומי בהאג לקדם חקירה נגד ישראל בגין ''פשעי מלחמה''.

"נאבקנו לפני 2000 שנה נגד גזירות אנטישמיות של אנטיוכוס, שבא למחוק את זכויותינו. ביום שישי נתבשרנו על גזירות חדשות שהוטלו על העם היהודי. גזירות אנטישמיות של בית הדין הבינלאומי, שבא להגיד לנו שאין לנו זכות לחיות פה ושאם אנחנו כאן אנחנו מבצעים פשעי מלחמה. לא נרכין ראש, נילחם בכך בכל הכלים".

השגריר פרידמן אמר כי הוא "שמח להיות פה כשגריר של ממשלת ארה"ב ששולח ברכת חנוכה שמח ליהודים ברחבי העולם. חנוכה הוא 'חג האורים', בכל יום אנו מגבירים את האור. זה לא רק סמלי. זו המהות שלנו שאנו מאירים את העולם בערכים שיש לנו. להיות פה עם העם היהודי, אומרים את אותה התפילה כמו לפני אלפיים שנה, אותה השפה, באותו המקום בו נאמרו אותן תפילות. אין מקום טוב יותר להתחיל בו את חג החנוכה".

רב הכותל המערבי הרב רבינוביץ אמר בטקס: "לפני 2300 שנה האימפריה הגדולה בעולם ביקשה למחוק את הזהות היהודית, והעם היהודי נלחם בחירוף-נפש, ממש כאן, כדי לשמר את האור היהודי בעולם. אור חג החנוכה, אור החירות ואור האמונה, שהוצת כאן, מאיר היום בעוצמה גדולה בכל העולם. הוא מאיר במדינת ישראל. הוא מאיר בארצות הברית של אמריקה. הוא מאיר בכל מקום שבו בני אדם מאמינים בקדוש ברוך הוא, מאמינים בחירות, ומאמינים בתקווה".

לאחר הדלקת החנוכייה, רב הכותל ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל סולי מרדכי הציגו ממצאים ארכיאולוגים שהתגלו בשבוע האחרון בחפירות בכותל. נתניהו הקפיץ אבן קלע שנמצאה ואמר ''תנחשו על מי הייתי רוצה לזרוק אותה?''.