ארבעה הרוגים בהתנגשות אוטובוס בקיר בטוןמד"א

ארבעה בני אדם נהרגו הערב (ראשון) בהתנגשות של אוטובוס בטרמפיאדה עשויה בטון סמוך לצומת בדק שבכביש 40.

אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 נפצעו באורח קשה, טופלו על ידי מד"א ואיחוד הצלה ולאחר מכן פונו לבית החולים שיבא בתל השומר.

12 בני אדם נוספים נפצעו קל, טופלו על ידי חובשי מד"א ואיחוד הצלה ופונו לבתי החולים אסף הרופא, בילינסון והשרון.

האוטובוס, קו 947 של אגד, היה בדרכו מירושלים לחיפה ומסיבה שאינה ברורה התנגש בטמפיאדה. המשטרה פתחה בחקירה והודיעה כי כביש 40 נחסם לתנועה מצומת תע"ש לצומת בדק.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שהגיע לזירת התאונה הקשה אמר כי הוא ''מתפלל לרפואת הפצועים, ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים. התאונה המחרידה תיחקר. כרגע אנחנו כאן כדי להיות עם הנפגעים במקום הקשה הזה''.

צילום: תיעוד מבצעי מד״א
צילום: תיעוד מבצעי מד״א

פראמדיקית מד"א גלי סופר סיפרה: "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צידו, שעון על שיחים ושעל הגג שלו יש בטונדה גדולה. ביצעתי סריקה מהירה של הזירה, נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב, 6 מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה.

''התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים, 2 פצועות קשה, אישה כבת 60 וצעירה כבת 18 חולצו תוך כדי טיפול רפואי ע"י כוחות הכיבוי והועברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן במצב קשה לבי"ח שיבא, הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו ע"י הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה", תיארה סופר.

נריה חג'בי וליאור טביב, חובשים באיחוד הצלה, סיפרו: "עקב אופי התאונה צוותי כיבוי פועלים לחלץ לכודים. כמו כן הענקנו סיוע ראשוני לנוסעים מהאוטובוס שנפצעו קשה בינוני וקל".

רפאל אלמליח, חובש באיחוד הצלה, הוסיף: "מדובר באוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס וקורת הבטון של התחנה קרסה עליו. הענקנו סיוע ראשוני לנפגעים חלקם במצב קשה ובינוני".

מחברת אגד נמסר: "סמוך לצומת התעשייה האווירית, האוטובוס סטה מסיבה שאינה ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה במבנה תבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים. אנו מביעים צער עמוק וכבד על מותם של הנוסעים".