ארבעה הרוגים בהתנגשות אוטובוס בקיר בטוןמד"א

המשטרה פתחה בחקירת התאונה הקטלנית שאירעה אמש (ראשון) בכביש 4 ליד נתב"ג, בה נהרגו ארבעה נוסעי קו 947 של חברת אגד מירושלים לחיפה.

הנהג שנפצע באורח בינוני נחקר בבית החולים בילינסון בחשד לגרימת מוות ברשלנות. ארבעת ההרוגים, גבר ושלוש נשים, חולצו מהאוטובוס וגופותיהם הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

בתאונה הקשה נפצעו 14 בני אדם נוספים שטופלו על ידי חובשי מד"א ואיחוד הצלה. אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 פונו במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר, ו-12 פצועים במצב קל-בינוני פונו לבתי החולים אסף הרופא, בלינסון והשרון.

התאונה אירעה סמוך לשעה 19:40. האוטובוס התקרב לתחנה העשויה מבטון בצומת בדק, ומסיבה לא ברורה סטה מהכביש והתנגש בה. תקרת התחנה מחצה את יושבי האוטובוס וארבה מהם נספו.

קצין אגף התנועה של מחוז מרכז, סגן ניצב חי מזרחי, אמר בזירה: "אנחנו נמצאים בשלב זה בשלבי חקירה ראשונים. ככל הנראה ועל פי ממצאים ראשונים, נהג האוטובוס איבד שליטה וכתוצאה מכך פגע בתחנת ההסעה. עם הגעת כוחות ההצלה ראינו שיש 4 הרוגים בתאונה, 14 נוסעים נוספים פונו במצבים שונים לבתי חולים שונים. כרגע אנחנו עסוקים בפעולות הראשונות של החקירה".

מחברת אגד נמסר: "סמוך לצומת התעשייה האווירית, האוטובוס סטה מסיבה שאינה ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה במבנה תבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים. אנו מביעים צער עמוק וכבד על מותם של הנוסעים".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שהגיע למקום התאונה, סיפר לאחר מכן ''יוצא מזועזע עד עמקי נשמתי מזירת התאונה הקשה בכביש 40. מוקדם להסיק מסקנות אבל ניתוח של כל התאונות הקטלניות בתקופה האחרונה מעלה מכנה משותף אחד: טעות נהג.

''התשתית סלחנית ובכל זאת התוצאות טרגיות. אנחנו חייבים לקחת אחריות. אני מתחנן - עזבו את כל מסיחי הדעת ותתרכזו מאה אחוז בנהיגה", ביקש סמוטריץ' מהנהגים. ''מתפלל להחלמתם של הפצועים, משתתף בצער משפחות ההרוגים, ומבקש להודות לכוחות החילוץ וההצלה על עבודת הקודש שלהם''.