האוזר והנדל
האוזר והנדלPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

בהתייחסו לפריימריז במפלגתו, הליכוד, ולהתמודדות הצפויה עם 'כחול לבן' אומר השר אופיר אקוניס בראיון לערוץ 7 כי עצם קיומה של התמודדות פנימית אינה פוגעת במפלגתו השומרת על מעמדה כמפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל.

באשר להתקוטטויות בין המחנות השונים במפלגה, אומר אקוניס כי הוא מקפיד על נימה אחרת, גם כאשר הדבר לא תמיד עומד לימינו בהתמודדות על מקומו שלו במפלגה, "לא תמיד זה עומד לימיני אבל עדיין אשמור על הדרך הזו ועל ההדר הביתרי". לטעמו ולהערכתו נתניהו צפוי לזכות ברוב גדול בבחירות מול חבר הכנסת סער.

כבר בשלב זה של השיחה מפנה השר אקוניס אצבע לעבר חבר הכנסת בני גנץ הבוחר להתעטף בשתיקה מול איומי בית הדין בהאג. לדבריו על הציבור להבין כי הבחירות הן על המולדת והארץ מול בית הדין בהאג, כלשונו. "לא שמענו מילה אחת מגנץ שמואשם שם על מעשים שעשה ב'צוק איתן' ולא פצה פה, אפילו לא להגנתו הפרטית שלו, מעבר להגנת הממשלה וצה"ל. לאן הוא נעלם? הוא נהנה לשבת על הגדר? ישיבה על הגדר אינה עמדה. ישיבה על הגדר היא בריחה מהכרעה".

ובחזרה להתמודדות נתניהו מול סער, האם אין בסיס לטענת סער לפיה בעוד נתניהו כשל בהרכבת הממשלות לו עצמו, לסער, יש אפשרות להביא להעברת מספר מנדטים מ'כחול לבן' לליכוד, ובכך להביא להקמת ממשלת ימין.

"מי שקיבל רוב בשתי מערכות הבחירות האחרונות הוא המחנה הלאומי, ומי שפרש ממנו הוא ליברמן", מחדד השר אקוניס. "המצביעים צריכים לשקול היטב אם הם כשהם מצביעים לליברמן הם מצביעים למחנה הימין או למחנה השמאל או לכלום, כפי שזה כעת. הם הצביעו להפלת ממשלה ולאי הקמת ממשלות לאחר מכן. המחנה הלאומי זכה לרוב בבחירות והוא יזכה ביתר שאת אם רוב מצביעיו יגיעו לקלפי, מה שלא קרה".

על הליקויים במערכות הבחירות שהובילו לכישלון בהקמת הממשלה, ליקויים שאותם יש לתקן, אומר אקוניס: "צריך להסיק מסקנות מקמפיין שגוי של מועד ב' בבחירות 2019. התרכזנו ברשתות החברתיות והפקרנו את השטח הליכודי. גם לא עסקנו בהמרצה להצבעה ביום הבחירות. זה יכול לנבוע גם מעייפות חומר של בחירות אחר בחירות".

עוד מוסיף אקוניס: "גם לא הצגנו את ההישגים הכבירים של ממשלות הליכוד ושל הימין בקמפיין הזה. לא דיברנו על המדינאות, על הריבונות בגולן, העברת השגרירות וכו'. אפילו במגזר הערבי לא היו ממשלות שדאגו לאזרחים הערבים כמונו. כשר מדע אני יכול להציג שיא של השקעות בכל הזמנים. כשאני מסתובב בביקורים ממלכתיים במגזר הערבי הם אומרים לי באוזן שלא היה שר שדאג להם כמוני, וכך זה גם אצל שרים אחרים. את כל אלה נצטרך להדגיש בקמפיין, גם את מעמדנו בצמרת הטבלאות הבינלאומיות".

לדברי השר אקוניס על מפלגתו להדגיש בין השאר בפני המצביעים כי אם לא יצביעו למפלגות המחנה הלאומי הם "עלולים לקבל, כפי שהודיע עופר שלח, מדיניות של שתי מדינות לאום". באשר לחברי הכנסת הימניים ב'כחול לבן' הוא מבקר את הדרך שבה ב'כחול לבן' מנופפים בהאוזר, הנדל ובוגי "כעלי תאנה ימניים למפלגה שרוב מוחץ בה הוא שמאלי, גם בהיבט המדיני וגם בהיבט הכלכלי".

"זו זכותם להחזיק בעמדות הללו, עמדות השמאל, אבל שלא יסתירו אותן מהציבור כי זו הפרת אמונים. שיגידו ש'כחול לבן' היא מפלגת שמאל עם רוב עצום לתפיסות השמאל. זה שהם מחביאים את יעל גרמן ואת אבי ניסנקורן זה לא אומר שהם לא מפלגת שמאל והציבור צריך להכריע".