המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שני) כי סגרה את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים בהכאת נער חרדי בעל מוגבלות בל"ג בעומר האחרון.

בהודעת מח"ש נמסר כי המחלקה הגיעה למסקנה "כי אין די ראיות בנוגע לטענות בדבר שימוש עודף בכוח לצורך המעצר".

עוד נמסר כי "לאחר חקירת התיק במח"ש, לרבות חקירת השוטרים המעורבים ובחינת חומר הראיות, החליטה מח"ש להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה, לצורך הפקת לקחים בכל הנוגע לטיפול המשטרה במפגש עם אנשים עם צרכים מיוחדים".

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הגיב להחלטה בזעם ואמר כי "מי שראה את התיעוד המזוויע של שוטרים מכים באלימות עד זוב דם את יענקי על לא עוול בכפו. חיכה בסבלנות לחקירת מח"ש והאכזבה היא גדולה מאוד". עוד הודיע סגן השר כי "אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי כדי למצות את הדין עם השוטרים האלימים ששפכו את דמו של ילד יהודי בעל צרכים מיוחדים".

ח"כ יעקב טסלר הוסיף, "כמה צפוי שזו תיהיה התוצאה כאשר נותנים לשוטרים לחקור את השוטרים. אין זה פלא שהציבור מאבד את האמון במשטרה. מישהו שם בצמרת המשטרה חייב לעשות בדק בית איך מגיעים למצב שחקירת תקיפה כה נבזית של נער מיוחד נסגרה בלא כלום".

בל"ג בעומר האחרון חרך את הרשת סרטון בו נראים שוטרים מפעילים אלימות קשה על נער חרדי בעל מוגבלות. האלימות גונתה מקצה לקצה על ידי פוליטיקאים ואישי ציבור.