נתניהו נגד החלטת בית הדין בהאג: "בית הדין הפך לנשק נגד ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הערב (שני) לבדיקה שעורכת התובעת של בית הדין בהאג לפני פתיחת חקירה פלילית נגד ישראל.

"טענתה של תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי לפיה אין ליהודים זכות לחיות במולדת העם היהודי היא אנטישמיות טהורה. כך גם הטענה שליהודים אין את הזכות להגן על עצמם מפני אלה המבקשים את השמדתם", אמר נתניהו.

הוא הזכיר בהקשר זה את ימי החנוכה. "שעה שאנו חוגגים את חג החנוכה, בית הדין הבינלאומי מוציא צווים שהם אנטישמיים בדיוק כמו אלה של האימפריה הסלאוקית נגד המכבים".

"ניצחנו אז, וננצח עכשיו", הוסיף נתניהו.

אתמול אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "בעוד שאנחנו הולכים קדימה למחוזות חדשים של תקווה ושלום עם שכנינו הערבים, בית הדין הבינלאומי בהאג הולך אחורה. ביום שישי הוא הפך סופית להיות נשק במלחמה הפוליטית נגד מדינת ישראל".

"בהחלטת התובעת נגד ישראל יש שלושה אבסורדים. האבסורד הראשון - החלטת התובעת מנוגדת לחלוטין לעקרונות היסוד של בית הדין עצמו. בית הדין הבינלאומי הוקם אחרי הזוועות של מלחמת העולם השנייה, בעיקר הזוועות הנוראות שנעשו לעמנו, והוא נועד לטפל בבעיות שמדינות מעלות נגד פשעי מלחמה, כגון רצח עם או הגליה המונית. הוא נועד לעשות זאת במדינות שאין להן מערכות משפט אמיתיות בחוק, כמו שיש כמובן בעולם המערבי".

"הם לקחו תביעה של הפלסטינים, שלכל הדעות אין להם מדינה, ובאו להאשים את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שמתנהלת על פי אמות המידה המשפטיות הגבוהות ביותר של הדמוקרטיות המערביות, שלבית הדין אין בכלל סמכות עליהן. זה האבסורד הראשון", ציין נתניהו.

"האבסורד השני - החלטת התובעת מנוגדת לאמת ההיסטורית. היא פועלת נגד זכותם של היהודים להתיישב במולדת היהודים. להפוך את העובדה שיהודים גרים בארצם לפשע מלחמה - זה אבסורד שקשה שיהיה גדול ממנו", הוסיף.

"האבסורד השלישי - החלטת התובעת מנוגדת לאמת העכשווית. את מי הם מביאים כאן? את מי הם מאשימים? את איראן? את טורקיה? את סוריה? לא. את ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו צביעות נוראה. אנחנו נמשיך להילחם נגד שלושת האבסורדים הללו. אנחנו נמשיך לנפץ אותם. אנחנו נאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית שלנו בכל הכלים העומדים לרשותנו", הסביר ראש הממשלה.

בסיום אמר נתניהו, "אנו מודים מעומק ליבנו למזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, על שהוא והממשל של הנשיא טראמפ, נאבקים בעיוותים הללו, בחוסר הצדק הזה, ובשקר הזה מדי יום ביומו. אנחנו נמשיך להיאבק בזה כל הזמן".