שחקני מכבי חיפה חוגגים בדרבי
שחקני מכבי חיפה חוגגים בדרביצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

שמונה משחקי דרבי עברו מאז ניצחה מכבי חיפה בדרבי החיפאי, 3 שנים ו-9 חודשים עברו מאז הצליחה לסיים משחק דרבי עם ניצחון, והערב (שלישי) בנר שלישי של חנוכה סוף סוף זה קרה.

אחרי שנים רבות בהן נכשלה שוב ושוב, במשחקי הדרבי ובמאבק האליפות, נראה כאילו הכל הולך לה העונה לחיפה הירוקה.

הירוקים מהכרמל שלא הצליחו לנצח בשבעת משחקי הדרבי האחרונים במסגרת הליגה, מאז ה-2:3 במרץ 2016, ובכל המפגשים האלה כבשה רק שער אחד, שהיה בכלל שער עצמי של בלם הפועל חיפה גבריאל תמאש, המשיכו את העונה האדירה שלהם הערב כשהביסו את היריבה העירונית בתוצאה 0:3 מהדהד.

למעשה, המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס ונראה היה שמכבי שוב מתרגשת מהדרבי ותסיים אותו בטעם של החמצה. 10 דקות בתוך המחצית השניה הספיקו לה כדי להביס ולהכריע את משחק הדרבי כשהצליחה לכבוש בתוך 10 דקות לא פחות מ-3 שערים.

זה החל מכניסתו של סינטיהו סלליך לכר הדשא לאחר היעדרות בת 10 חודשים בפתיחת המחצית השניה. 45 שניות בלבד על כר הדשא הספיקו לסלליך לבשל את השער הראשון במשחק לאשכנזי בדקה ה-46 ששחרר לחץ רב אצל הירוקים.

כעבור 7 דקות הכפיל ניקיטה רוקאביציה את התוצאה ושלוש דקות לאחר מכן הכפיל החלוץ האוסטרלי המצויין את מאזן השערים שלו ושילש את של קבוצתו, כשגם במהלך זה היה סלליך שותף.

חיפה ממשיכה את העונה החלומית בה היא נמצאת כשהיא צמודה למכבי ת"א, אותה תפגוש בשבוע הבא למשחק ראש בראש על המקום בראשון.

חיפה שוב בצמרת טבלת ליגת העל בכדורגל וחוזרת סוף סוף לשלוט בדרבי החיפאי, אחרי שנים רבות כשהיא עדיין ללא הפסד ביתי העונה. זה עוד עשוי להיגמר עם זכיה בתואר האליפות.