מכת ברק. ארכיון
מכת ברק. ארכיוןצילום: איסטוק

לוחם סיירת גולני, יעקב בלישה, שנפצע אנושות ממכת ברק לפני כשבועיים וחצי התאושש לחלוטין מהפגיעה, שוחרר מבית החולים, מודה על הנס שאירע לו ורוצה לשוב לצוות.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' מספר בלישה: "היינו באימון ניווטים ליד רמות מנשה. כמה דקות לפני שחדלו אותנו בגלל מזג האוויר הסוער, הייתי ליד שלולית. הברק פגע בה ואני נפגעתי. פשוט התמוטטתי, נפלתי, והתחלתי לדמם. החבר שהיה איתי נבהל והתעלף לרגע, אך מיד עלה בקשר דחוף וביקש עזרה. מפה אני לא זוכר כלום. החברים כבר סיפרו לי. מבחינתי הכל שחור, עד שהתעוררתי בבית חולים".

לדבריו "רק בזכות החובש הפלוגתי, מפקד הצוות ומפקד הפלוגה, אני חי. הכל בזכותם. הם היו 100 מטרים משם וברגע ששמעו את הדיווח עזבו הכל ורצו אליי. זה נס. אני צריך להודות למפקד הפלוגה ולחובש. אם הם לא היו שם, כנראה שלא הייתי כמו שאני עכשיו, אלא במצב הרבה יותר גרוע ולא יודע איך זה היה נגמר. לא יודע אם בכלל הייתי מדבר עכשיו".

חובש הפלוגה והמ"פ ביצעו בו החייאה מיידית עד הגעת העזרה שהעבירה אותו להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם. במשך יומיים היה יעקב מונשם ומורדם עד שיצא מכלל סכנה.

"אחד הרגעים הכי מרגשים היה כשהצוות הגיע", אומר יעקב ל'ידיעות אחרונות'. "בשבילי, הצוות שלי היה שם גם כשזה קרה וגם בבית חולים. זה אחד הדברים שיותר הרימו אותי אחרי מה שקרה. כשמפקד בית הספר הגיע לבקר בבית החולים, הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא החזרה לצוות. אני רוצה לחזור לצוות, רוצה להיות בריא ולחזור אליהם".