תלמידי ישיבת הגולן
תלמידי ישיבת הגולןצילום: ישיבת הגולן

משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים יודעות שהמפתח לאושר ולתחושת הביטחון של ילדיהם, טמון בשגרה ובסביבה שעוטפת אותם.

סביבה חיובית ומכילה, לצד עשיה ופיתוח אישי, יוצרים תחושת מסוגלות שמרוממת את מצב הרוח ומאתגרת את הילדים לשאוף קדימה.

עד היום, עבור נערים בעלי צרכים מיוחדים מהציונות הדתית, לא נמצא פתרון חינוכי שיהלום את הערכים עליהם גדלו - שילוב של לימוד תורה עם תרומה למדינה. אך כעת, בשילוב כוחות של ישיבת הגולן בחיספין יחד עם 'כנרת שירותי רווחה', נפתח מסלול "ממריאים בגולן" שמאפשר את השילוב של השניים, בלי לוותר על חיי חברה מלאים ומעצימים.

המסלול צפוי להיפתח בשבועות הקרובים בישיבת הגולן בחיספין, אך בניגוד למסלול ההסדר הקלאסי, בו שנות הלימוד ושנות השירות הצבאי באות בזו אחר זו, במסלול "ממריאים בגולן" השירות הצבאי והלאומי מתנהלים במקביל ללימוד התורה.

מידי בוקר התלמידים ייסעו בהסעות מיוחדות לבסיס ברמת הגולן, שם הם יתנדבו, בליווי של איש צוות, לתפקידים מותאמים וישרתו את המדינה. אחר הצהריים התלמידים יחזרו לבית המדרש, ישתתפו בלימוד תורה ישיבתי ויבנו את עולמם הרוחני והחברתי. תלמידי המסלול יהיו חלק בלתי נפרד מחיי הישיבה, הן מבחינת המגורים והן מבחינת הפעילויות המיוחדות שתיזום הישיבה.

הרב יואל מנוביץ' ראש ישיבת הגולן אמר: "פרויקט של בעלי מוגבלויות בישיבת הגולן הוא הדבר הכי טבעי שיש. אין מקום עם שלוות נפש ורוחב לב, כמו רמת הגולן". הרב הוסיף ואמר: "לימוד התורה המיוחד של הנערים המיוחדים, יחד עם ההתנדבות לצה"ל היא תרומה לנו. תרומה להם, ותרומה לכל עם ישראל".

יובל טלר, מנכ"ל חברת "כנרת – שירות רווחה" שתלווה את הפרויקט, מבטיח להורים ולתלמידים ליווי צמוד בכל שעות היממה, וכן אווירה של בית חם ואוהב. הוא מדגיש: "כל אחד מהתלמידים יקבל הכנה אישית, מותאמת לו, ליציאה לחיים עצמאיים בקהילה".

המסלול מיועד לבעלי צרכים מיוחדים מגיל 18 עד 27.

לקבלת פרטים ומידע נוספים על התכנית צרו קשר: אלון - 052-8768506

לאתר המסלול לחץ כאן