לכו הביתה
לכו הביתהצילום: ללא קרדיט

בימים האחרונים יצאה 'רשת' בפרסום פרובוקטיבי באשדוד לתכנית הריאליטי 'האח הגדול'.

על שלט פרסום שהוצב ברובע ג' בעיר בו מתגוררת אוכלוסיה חרדית גדולה נכתב באותיות ענק צמד המילים ''דתיים לכו הביתה" כשהכוונה היא להושיב את הצופים מול הטלוויזיה. ברובע מעורב אחר הוצב שלט דומה עם הכיתוב "חילונים לכו הביתה".

ממלא מקום ראש העיר ויושב ראש ש"ס המקומי, אבי אמסלם, זעם על הפרסום וטען שהוא עושה שימוש בשיסוי ופלגנות בעיר המקדשת את הדו-קיום בין האוכלוסיות.

"מסתבר שגם בשביל למתג תכנית ריאליטי, הדרך להצלחה בשיווק התוכנית כרוכה בהסתה", כתב אמסלם בפייסבוק. "מצער לראות הבוקר בשכונה החרדית את השילוט עם מילות ההסתה, דווקא באשדוד, עיר שיודעת להכיל את כל המגזרים ולייצר לרוב שקט ואחדות".

"אסור שמילים כאלה יהפכו לדבר שבשגרה וכבר הבוקר התחלתי לפעול בעניין בתקווה שהאחדות בעיר תימשך ושגם לאנשי המיתוג בתכניות כאלה ואחרות יהיו פרופורציות לדעת וללמוד רגישויות של כל מגזר ומגזר. כל הרעיון הזה שלהם למיתוג התכנית על חשבון מגזר כזה או אחר היא פסולה".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "קמפיין "האח הגדול״ מתזכר את כלל תושבי מדינת ישראל ״ללכת הביתה״ ולצפות ב״אח הגדול״ שיושק ביום רביעי הבא, ה-1 בינואר. הקמפיין ההומוריסטי מתייחס לכלל תושבי המדינה ואין בו בכדי לפגוע באף אחד. במידה ויש כאלה שמצאו אותו כפוגעני, אנו מתנצלים".