איילת שקד
איילת שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד (הימין החדש), התראיינה היום (רביעי) לעיתונאי בן כספית בכנס המנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט.

שקד התייחסה לדליפת המידע מהטלפון של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, ואמרה "אני חושבת שפריצה לטלפון סלולרי במדינה דמוקרטית זו עבירה חמורה מאוד. זה לא יעלה על הדעת, זה הדבר הכי פרטי שיש לאדם. לכן, יש חוקים שמגנים עלינו, ומי שפרץ לטלפון הזה צריך לעמוד לדין".

ח"כ שקד נשאלה מה דעתה על שר המשפטים אמיר אוחנה, "תראה, כל שר והסגנון שלו. בסופו של דבר, צריך להסתכל על השורה האחרונה. על ביצועים ומעשים. את זה נשפוט בסוף הקדנציה".

בנוגע לחיבור של הרב פרץ ובן גביר אמרה שקד "אני חשבתי שצריך לעשות פריימריז גם בבית היהודי ובציונות הדתית בכלל ולהעמיד את כולם לבחירות. הרב רפי לא רצה את זה. אני חושבת שהכנסת יכולה להכיל קצוות. ברשימה המשותפת יש עורכי ישראל שלא מאמינים במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית.

''בעיניי, הכי גרוע זה ד"ר עופר כסיף, שהוא אוטו-אנטישמי. בן גביר הוא המרואיין הכי מבוקש. כולם מראיינים אותו מבוקר ועד ערב. הוא אדם שאני בהחלט חושבת, למרות שיש תהום אידאולוגית בינינו, שהכנסת יכולה להכיל".

שקד נשאלה האם לדעתך ''תפרו תיקים'' לראש הממשלה נתניהו, והשיבה "המערכת לא תופרת תיקים, אבל היא עושה פליליזציה של ההליך הפוליטי, שזה אומר שהתן וקח שעושים בפוליטיקה מוצגת באור פלילי. האם בג"ץ צריך להתערב בשאלה אם נתניהו צריך לקבל את המנדט? זו שאלה ציבורית ולא משפטית. השיקול הוא אך ורק של נשיא המדינה.

''לכן, לא בית המשפט יקבע, אלא הציבור, ונשיא המדינה יקבע על פי תוצאות הבחירות. אני לא מאמינה ששופטי בג"ץ יתערבו".