עונש קשה להפועל תל אביב
עונש קשה להפועל תל אביבצילום: רוי אלימה. פלאש 90

מחיר האלימות. שבוע אחרי שעמדו לדיון בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, פסק היום (רביעי) בית הדין המשמעתי עונשים קשים נגד שתי הקבוצות התל אביביות של ליגת העל בכדורגל - הפועל ת"א ומכבי ת"א.

כזכור, השתיים הועמדו לדין בשבוע שעבר בגין אירועי האלימות בדרבי התל אביבי במחזור ה-13 במהלכו נזרקו מספר רב של רימוני עשן.

בעוד האוהדים הצהובים של תל אביב פגעו בטעות בצלם הפועל ת"א, האוהדים האדומים כמעט וגרמו לפיצוץ המשחק כשהדליקו את השער בו ישבו, שער 5, ואף הצריכו שניים מאוהדיהם לקבלת טיפול רפואי.

לאחר שבית הדין שמע את טענות שתי הקבוצות וראה את פועלם בניסיון למגר את התופעה ולהעניש את האחראים לאירועים אלו, החליט זה להקל בעונשה של מכבי שעושה ניסיון אמיתי להגיע למתפרעים, ולהחמיר בעונשה של הפועל שלא עשתה דבר.

בהחלטתו כתב הדיין כי "נציגי מכבי תל אביב הציגו בפני אמצעים ובעיקר תוצאות של חקירה וחיפוש אשר הובילו לאיתור חלק מאוהדיה אשר נטלו חלק באירועים העבריניים... בד בבד החלה הקבוצה בנקיטת צעדים כנגד אותם אוהדים". על כן החליט זה להעניש את הצהובים בעונש של משחק רדיוס אחד, סגירת יציעים 10-11 בבלומפילד במשחק נוסף וקנס כספי של 25 אלף שקל.

לעומתם, על הפועל תל אביב כתב הדיין כי זו לא עשתה דבר בכדי למצוא את העבריינים המתפרעים ועל כן הטיל עליה עונש של שלושה משחקי רדיוס, אחריהם ייסגרו גם יציעים 4-5 בשני משחקים נוספים וקנס כספי בגובה של 50 אלף שקלים.

הדיין כתב בהחלטתו כי "אני ער לכך כי מזה תקופה הנהלת הפועל תל אביב עשתה שינוי והחלה לפעול באופן משמעותי על מנת להתמודד עם בעיות אלה של עבירות אוהדים, אלא שבמישור התוצאתי במקרה דנן עסקינן בכישלון רבתי של הקבוצה להתמודד עם התנהגות אוהדיה, ודומני כי רק בנס לא הסתיים משחק זה באירוע עם מספר גדול יותר של נפגעים בנפש ועם פציעות חמורות יותר. משמעות כישלון זה היתה יכולה להיות פחות חמורה לו היה ברשות הפועל תל אביב להציג פעילות אפקטיבית כנגד האוהדים הפורעים".

עוד נכתב כי "הפועל תל אביב לא יכולה להציג ולו הישג צנוע של זיהוי ונקיטת צעדים כנגד מי מהפורעים", כתב הדיין והוסיף כי "ההצלחה של מכבי תל אביב בהקשר זה רק מעצימה את המסקנה לפיה על הפועל תל אביב לעבור "כברת דרך" נכבדה בטרם תוכל לטעון כי עשתה ככל שניתן ועל יסוד זה לצפות מבית הדין להקלה משמעותית בעונש".