להעביר כסף למחבלים זה כמו להעביר רובים למחבלים. אבו מאזן
להעביר כסף למחבלים זה כמו להעביר רובים למחבלים. אבו מאזןצילום: פלאש 90

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" מתפארת בהישג הדיפלומטיה של הרש"פ שהביאה את בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבחון ברצינות חקירת פשעי מלחמה ע"י ישראל.

ההחלטה הסופית בשאלה אם לבית הדין סמכות לדון בפשעי מלחמה במסגרת הסכסוך הישראלי פלסטיני תתקבל בעוד כארבעה חודשים.

ברשימת ההישגים צוינו גם הנוכחות הפלסטינית המוגברת בזירה הבינלאומית, הכרה של מדינות רבות במדינת פלסטין, העמקת יחסים בילטרליים עם מדינות רבות, עמידה בראש קבוצת 77 + סין שכוללת 134 מדינות, הצטרפות של מדינת פלסטין לעשרות ארגונים והסכמים בינלאומיים והכרה בפלסטין כמדינה משקיפה בעצרת הכללית של האו"ם.

סוכנות "וופא" מסרה, כי לאחר החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בנושא חקירת פשעי המלחמה, מוטלת על משרד החוץ הפלסטיני אחריות גדולה בכל הקשור להכנת התיקים המשפטיים שיועברו לבית המשפט ולהרכיב קבוצות של מומחים משפטיים פלסטינים ובינלאומים לקראת פתיחת הדיונים בבית המשפט.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, אמר כי החששות בישראל מפני בית הדין הפלילי הבינלאומי מוכיחות שהצעד שנקטה בו הרשות הפלסטינית היה נכון מבחינה מדינית ומשפטית.

שעוואן ג'בארין, מנהל ארגון זכויות האדם הפלסטיני אל-חק, ציין כי החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי מהווה תפנית בעלת משמעות רבה בבעיה הפלסטינית וצפויה פעילות משפטית רחבת היקף לאורך זמן.

לדברי ג'בארין, הפלסטינים הגישו כ-50 תלונות לבית הדין והישראלים 70 תלונות נגד פלסטין.