נשיאת העליון אסתר חיות
נשיאת העליון אסתר חיותצילום: אסתי דזיובוב/TPS

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שוחחה עם שופט ששמו הוזכר ברשתות החברתיות בעקבות דליפת החומרים ממכשיריו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר. כך פורסם בחדשות 13.

בשיחה בין השניים עלתה סוגיית הדליפה, וייתכן שחיות ניסתה לברר מה היה טיב השיחות של השופט עם נוה. השופט מסר לה את גרסתו, שאותה מסר גם לשופטי בית המשפט שבו הוא עובד.

גורם במשרד המשפטים אמר היום לחדשות 13: "שי ניצן והפרקליטות עשו טעות חמורה כשהכשירו את הטלפונים הניידים. מדובר בהכשרת עבירה מבלי לחשוב על ההשלכות האדירות אם החומר הזה ידלוף - מדובר במחדל".

אתמול הוציאה הנהלת בתי המשפט הודעה חריגה, והבהירה כי אין לה התנגדות שיתפרסמו החומרים שדלפו ממכשירו הסלולרי של אפי נוה.

"בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעת ההנהלה. "בעקבות פרסומים אלה, הרשות השופטת רואה לנכון לציין כי על פי הפרסומים בכלי התקשורת צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשתו של נוה, במסגרת הליכים משפטיים שהוא צד להם, ולשם הגנה שאותה ביקש על פרטיותו".

"הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות בדבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה", לשון ההודעה.