נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחר (א') בקיזוז כספים שמעבירה הרשות הפלסטינית מתוך תקציבה למטרות טרור.

לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרש"פ למטרות טרור, שאושר ביולי 2018, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני דו"ח המפרט את סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדו"ח, מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית.

עד כה, קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם, שהגיעו לסכום של כ-500 מיליון ש"ח בשנת 2018.

מחר יביא שר הביטחון, נפתלי בנט, לאישור הקבינט קיזוז סכום של 149 מיליון ש"ח, אלו הם כספי המיסים שהעבירה הרשות הפלסטינית למשפחותיהם של ״שהידים״ ופצועים מפיגועי טרור נגד אזרחים ישראליים בשנת 2018. את הדו״ח מרכז המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון בתיאום עם שב״כ, צה״ל, משטרת ישראל ושב״ס.

הסכום החדש יתווסף לסכום הקודם, ויעמוד על סכום שנתי של כ-650 מיליון ש״ח בשנת 2018. לאחר אישור שרי הקבינט, יקוזז ויוקפא הסכום מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרש״פ.

המהלך מתווסף לסדרת פעולות שמוביל השר בנט במישור הכלכלי כנגד הטרור, לאחר שבשבועות האחרונים חתם על צווים ראשונים מסוגם למרדף אחר פעילי טרור ברחבי העולם ובשבוע שעבר חתם על צו שמחלט כספים ממחבלים ערבים ישראלים.