עיצוב תמונה לאינסטגרם
עיצוב תמונה לאינסטגרםצילום: גל צמח

בשנים האחרונות הפך האינסטגרם לאחד המדיות המשפיעות בקרב האוכלוסיה הצעירה, גם במגזר הדתי.

רבים מיחסים לרשת החברתית חוסר עומק בלשון המעטה, פרסום ושיווק מוצרים ופלטפורמה רדודה לתיעוד "החיים הטובים" גם כשהם אינם באמת כך.

כשפוגשים את צלמת האינסטגרם גל צמח, מבינים שרשת האינסטנט הזו, מסוגלת גם לעשות טוב ולהעצים נערות ונשים בהקשר חיובי.

תמונות אופנה "סתם יפות" שמופיעות באינסטגרם, מאגדות בתוכן סיפורי חיים שלמים, פחות פוטגניים שמקבלים טוויסט בעלילה בעזרת סשן צילומים מלא בהעצמה אישית ברגע של אתנחתא מהקושי.

גל צמח (24) נשואה ואם לשני ילדים, מוכרת היטב לכוכבות האינסטגרם בשל היותה צלמת שמתמחה בצילום ועיצוב תמונות לפרופיל אינסטגרם. את שנות ילדותה העבירה בקושי רב במעבר בין מסגרות, קושי רגשי ודימוי עצמי שנפגע בדרך. "הפסקתי להאמין בעצמי וממש ויתרתי על עצמי" מספרת צמח שמתארת את תחילת השינוי שחל בה. "כשהתחתנתי והגיעו הילדים, הבנתי שאני רוצה בשבילם עתיד אחר, בית שמח, מלא השפעות והשראות טובות וזה מה שגרם לי להתחיל לבנות מחדש את עצמי ואת האישיות שלי כאישה ואמא".

כשצמח גילתה את האינסטגרם, התגלתה גם המקפצה לביטוי העצמי המודחק שלה. "התאהבתי בפלטפורמה בה אפשר לבטא את הצד היפה של החיים", מתארת צמח את מה שגרם לה לעסוק במה שהיא הכי אוהבת.
"יום אחד, הגיעה אלי אחותי במצב רוח ירוד ומדוכדך, הקשבתי לה ולקושי שלה וניסיתי לעודד אותה בדברי חיזוק אך דבר לא עזר. פתאום, נחת עלי רעיון. התחלתי לאפר אותה ולהלביש אותה בבגד לבן, הוצאתי אותה מחוץ לבית לפארק יפה שאפשר להצטלם בו. בדרך קניתי כמה פרחים כאביזר עזר לצילומים וכך התחלתי לצלם אותה בטלפון הנייד שלי. החיוך התפרץ מאליו ומצב רוחה הירוד של אחותי נעלם כלא היה" מתארת צמח את הנס שחוללה המצלמה שלה.

תמונת האחות שהתחילה את הכל
תמונת האחות שהתחילה את הכלצילום: גל צמח

"ברגע הזה, הבנתי שהאינסטגרם הוא כלי נהדר לשמח, לבנות ביטחון עצמי ואפילו להתנחם בעזרתו ביום פחות טוב", מציינת צמח שהחלה עונה לפניות של נשים שביקשו יום צילומים ועיצוב פרופיל אינסטגרם אישי. "באינסטגרם, עיקר התוכן הוא הנראות שלו" מסבירה צמח. "כדי לעניין את העוקבים, חשוב לעצב פיד נעים לעין שמדבר בשפה גרפית אחידה וייחודית לבעלת הפרופיל".
צמח בונה קו עיצובי לנשים שפונות אליה, אז היא מצלמת אותן בכמה לוקים שונים, מדייקת להן את הסטיילינג שיתאים לקונספט הנבחר ולבסוף עורכת את התמונות בהתאם לסגנון האישי ולתוכן המבוקש.

פיד לדוגמא בעיצוב גל צמח
פיד לדוגמא בעיצוב גל צמחצילום: גל צמח
תמונה מעוצבת
תמונה מעוצבתצילום: גל צמח

"הרבה אושיות אינסטגרם מבקשות לעצמן בנק תמונות מעוצבות כדי לבנות פרופיל מעניין, אישי וייחודי שיעביר את המסרים שלהן בצורה שמתאימה לפלטפורמה. חלק מרכזי בתפקיד שלי זה לגרום להן להיראות ולהרגיש במיטבן במהלך הצילומים. כשאני פוגשת את הנשים, אנחנו בונות רעיון ומגשימות אותו דרך התמונה. תוך כדי התהליך, נוצר קשר עמוק וכך אני נחשפת לאישיות, לסיפורי החיים וזוכה להגשים לאותן נשים ונערות, חלומות קטנים של "החיים הטובים".

צילומים לאושיית האינסטגרם מורן כהן
צילומים לאושיית האינסטגרם מורן כהןצילום: גל צמח