זירת הפיגוע במונסיAron Spielman

פיגוע הדקירה במונסי תפס את תושבי המקום לא מוכנים. הם אינם מורגלים לנהלי ביטחון ומעולם לא סיגלו לעצמם שגרת חירום.

אהרן, תושב מונסי מזה שנה וחצי, סיפר בשיחה עם ערוץ 7 על התחושות הקשות בעיר בעקבות הפיגוע, על צעדי הביטחון של התושבים ועל הפחד של הילדים.

"במונסי מתגוררים 20 אלף משפחות חרדיות", ציין אהרן. "המקום מחולק לחמישה איזורים. האיזור בו התרחש הפיגוע הוא איזור פורשיי, איזור יוקרתי בו מתגורר אחד הגבירים המקומיים, לואיס שיינר, המתחזק מתחם 'שטיבלאך' ליד ביתו".

"ממש בסמיכות למקום מתגורר רב האיזור, הרב רוטנברג. יש לו בית מדרש בביתו והוא מארח שם מעת לעת את אירועי הקהילה. לשם פרץ הדוקר והחל לדקור בפראות את המבקרים במקום", הוסיף אהרן.

לדבריו, מה שגרם לתחושת מתח גבוהה בקרב כלל תושבי העיר היא העובדה שהוא התפרץ לבית פרטי. "כל הפיגועים שהתרחשו לאחרונה בארה"ב היו במבנים ציבוריים. במקרה הזה מדובר היה בהתפרצות לשטח פרטי", הוא אומר.

תושב העיר מספר כי עד עתה הביטחון שרר באיזור ואנשים לא היו טורחים לנעול את דלת ביתם. "לאחר הפיגוע הועברה הודעה לכלל התושבים לנעול את דלת ביתם - דבר שלא היה מובן מאליו עד עתה.

"יש אווירה של פאניקה. של מתח. של לחץ. ראיתי אנשים אמש מסתכלים ימינה ושמאלה מרוב פחד כשהם הולכים ברחוב. אמרו לנו שיתגברו שמירה באיזורים היהודים. מקווה שאכן כך יהיה והשקט יחזור", חתם.