הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

טקס הענקת אות מופת הדור לחינוך יהודי יתקיים מחר (שני) בשעות הערב במלון המלך שלמה בירושלים.

האות, מיסודה של מכללת ליפשיץ, מוענק ע"י הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוכסיות בארץ ובעולם והמועצה העולמית לחינוך תורני.

את האות יעניקו לזוכים הראשון לציון ורב העיר ירושלים הרב שלמה משה עמאר וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

שני הזוכים השנה הינם הרב חיים דרוקמן שיקבל את אות מופת הדור לחינוך תורני בישראל והרב פרופ' שמואל סיראט שיקבל את אות מופת הדור לחינוך תורני בגולה.

הרב חיים דרוקמן משמש כיום, בין היתר, כיו"ר מרכז רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא ועומד בראש מליאת ההנהלה הארצית של תנועת הנוער בני עקיבא.

בין נימוקי הוועדה: "... על דמותו המופתית כבעל מידות נאצלות, חדור מסירות מוחלטת לחינוך הדור לתורה וליראה ולכל דבר שבקדושה. עניו ושפל רוח, מבין ומאזין, מכיל ומעצים יחידים וקהלים, באמונה ואהבה. על היותו מאמין גדול בחינוך כמכשיר רב עוצמה לתחיית האומה, לבניינה ולתקוות גאולתה....על היותו מסור כולו לכלל ישראל, להקים עולה של תורה בל אתר ואתר, העמיד רבבות תלמידים בארץ ובגולה, במוסדות תורה ובמערכות ארציות, בהרבצת תורת חיים רוויה יראת שמיים וטוהר הלב."

הרב פרופ' רנה שמואל סיראט שימש במשך שנים כרבה של צרפת.

בין נימוקי הוועדה: "בהערכה לדמותו כהוגה דעות, בעל שיעור קומה, איש של פיוס, שלום ודיאלוג, שהשפעתו הקרינה על המעלה הרוחנית של הקהילה היהודית בצרפת ושל הקהילות היהודיות הפרנקופוניות בישראל מזה חצי מאה. על היותו מופת של מנהיגות יהודית רוחנית, מקור הסמכות המוסרית והדתית.....על כל המאמצים שעשה, על מנת להשרות רוח של פתיחות, דיאלוג והבנה הדדית בין הדתות השונות, לקידום חזון השלום והאהבה לזולת."