עמיר פרץ ואורלי לוי
עמיר פרץ ואורלי לויצילום: פלאש 90

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, מספר 2 במפלגת העבודה-גשר, מתנגדת לחיבור בין מפלגתה לסיעת מרצ.

בראיון לאורן וייגנפלד בחדשות 12 טענה לוי כי חיבור עם מרצ "יוריד את מספר המנדטים. לא חכם ללכת יחד. גם מנהיגי העבודה בעבר לא ראו לנכון להתחבר עם מרצ".

"פעם אחר פעם אנחנו מנסים להציג את תוכנית העבודה שלנו ועל האג'נדות שלנו ומדברים איתנו על חיבור למרצ", אמרה לוי. "כשמדברים על חיבורים, מסיטים את השיח מהדבר העיקרי והוא מה אנחנו מציעים לבוחר ומה אנחנו מציעים לשנות".

היא הזכירה כי גם בבחירות האחרונות נשמעו קולות שטענו כי אם העבודה לא תתחבר עם מרצ, הם לא יעברו את אחוז החסימה. "זה לא קרה – יתרה מכך הבאנו מנדטים מאוכלוסיות חדשות והיינו היחידים שהחליפו את האלקטורט שלהם תוך כדי הבחירות''.

לדברי לוי, במסגרת הקולות החדשים שהגיעו למפלגה "קיימים מצביעים שלא מסוגלים להצביע למרצ. אם נתחבר אנחנו עלולים לאבד המון מצביעים שהגיעו בזכות החיבור של העבודה-גשר".

"בחירות שלישיות זה הזדמנות לתיקון - חיבור בין עבודה למרצ יוריד את מספר המנדטים", המשיכה ח''כ לוי. "כשכל אחת מהמפלגות רצה בנפרד יש לזה כוח אלקטורלי גדול יותר. לא חכם ללכת ביחד כי נאבד מצביעים מתונים שמבחינתם שמרצ זה אפילו גבול פסיכולוגי שקשה לעבור אותו. גם לפני כן המנהיגים הקודמים של העבודה לא ראו לנכון להתחבר למרצ אז ההאשמות נגדי חסרות טעם".