שי ניצן
שי ניצןצילום: יהונתן ולצר/TPS

ועדת הכספים של הכנסת צפויה לדון בחשיפת העיתון ''דה מרקר'', ולפיה פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן "סידר לעצמו" תוספת של מאות אלפי שקלים לפנסיה.

ח"כ מיקי זוהר, חבר ועדת ההסכמות, אישר את בקשת עמיתו לסיעת הליכוד ח"כ שלמה קרעי לקיים דיון. כעת נדרשת הסכמה של ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן כדי לקיים את הדיון בוועדת הכספים.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), חבר ועדת הכספים, הבטיח "אנו נבחן אם אכן פרקליט המדינה לשעבר היטה את מעמד הפנסיה שלו בהתאם לרווח אישי. אם כן, זו שערורייה.

''לא ייתכן שפקיד ינהג בכספי ציבור כבשלו. אדם שרואה עצמו כראוי לבית המשפט העליון צריך לעסוק בנושאים ציבוריים בחרדת קודש, ודאי כאשר הדברים נוגעים לכיסו שלו", הוסיף יוגב.

כאמור, בעיתון ''דה מרקר'' נחשף כי שי ניצן יהנה מגידול מצרפי המוערך במאות אלפי שקלים בקצבת הפנסיה שלו, לאחר שנציבות שירות המדינה שינתה לבקשתו נוהל הנוגע לבעלי משרות בכירות. השינוי יגרום לכך שאף כי ניצן כבר סיים את עבודתו ב–16 בדצמבר 2019, רמת השכר שתקבע את גובה הפנסיה התקציבית שלו תהיה זו שתתעדכן ב–1 בינואר 2020.

ח"כ קרעי שיזם את הדיון בוועדת הכספים, אמר כי ''התנגדותו של הממונה על השכר לעושק הזה מוכיחה את נחיצותו של הדיון. אני בטוח שהצדק והאחריות לכסף של הציבור חשובים לו יותר מכל התנגחות פוליטית''. הוא פנה לכחול לבן: ''תאשרו ונקיים דיון. עכשיו''.