מונית
מוניתFlash 90

הרפורמה בתעריפי המוניות עתידה לצאת לדרך כשהנסיעות בעיר יתייקרו בכ-13% ומחירי הנסיעות הבינעירוניות יוזלו ב-6.5%. נהגי המוניות שעתידים להפסיד הכנסות יוצאים למאבק.

יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי, שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm.

"אנחנו מקווים שמה שאמור לקרות ביום רביעי הקרוב יימנע בשכל הישר של משרד התחבורה והאוצר. היו אמורים לייקר לנוסעים את הנסיעות אך בפועל יוצא שאנחנו, ציבור נהגי המוניות, נפסיד כ-30% מההכנסות במקום להרוויח בין 6-7%. אנחנו היינו אמורים להעלות את שכר המינימום שלנו מ-30 שקלים לשעה ל-44 שקלים לשעה. בדיוק כמו זה של נהגי האוטובוס.

''התוכנית הייתה אמורה להטיב עמנו. הבטיחו לנו פיילוט של 200 מוניות כדי שיבדקו שהדבר הזה עובד אך בסוף הוא לא קרה. ראינו שהוא מתקיים, לקחנו את המונה הקיים וששינו את התעריפים במשך שבוע כדי לבחון את הנושא, והתוצאות מחרידות. ברגע שאני מבצע נסיעה מחוץ לעיר אני אפסיק 30% במקום להרוויח 6.5%".

אבל אם אני אצטרך לצאת ב-10:48 ואסע שניים וחצי קילומטר אתה תרוויח יותר כסף על הנסיעה.
"זה נכון לגבי נסיעות קצרות בתוך העיר. לפיכך לא ישתלם לנו לקחת נסיעות בינעירוניות. לא ניסע בכבישים המהירים ואף אחד לא יקבל שירות".

מה לגבי הנסיעות בין תל אביב לנתב"ג?
"אנחנו נפסיד כ-30%. על פי המחירון של היום אנחנו דורשים 139 שקלים. במציאות של המונה החדש נשלם 102 שקלים במחיר פיקס".

עד היום היו שני תעריפים, מונה ופיקס. עכשיו יהיו שלושה?
"לא. התעריף השלישי הוא רק משעה אחת עשרה בלילה שיהיה רלוונטי לנהגים בודדים. לא נותנים ל-90% מנהגי המוניות ליהנות מזה".

אנחנו בתקופת בחירות ויש לכם כוח פוליטי ללחוץ, מה אתם רוצים שיקרה?
"שישהו את הצו, יבצעו פיילוט ולאחר מכן יקבעו את המשך הדרך. אם הלחץ שלנו לא יעבוד נצא להפגנות כבר מחר ומעשר וחצי בבוקר נסגור את כל התחנות. זה יתחיל בגוש דן רבתי ויתרחב כל יום יותר ויותר".