המורה חן דנציגר משתחררת מבית החוליםדוברות הדסה

חן דנציגר (29) המורה שהתמוטטה בבית הספר בבית שמש לפני כשבועיים, שוחררה לאחר הטיפול במערך הלב בבית החולים הדסה בירושלים כשהיא במצב טוב ויציב.

דנציגר, מחנכת בבית הספר ברנקו וייס, איבדה את הכרתה בכניסה לבית הספר כתוצאה מדום לב והייתה במצב של מוות לבבי.

תלמידי בית הספר וצוות מד״א שהוזעק למקום השיבו לחן את הדופק והיא פונתה להדסה. צוות קרדיולוגים במערך הלב בבית החולים עקבו מאז אחר מצבה הלבבי של חן והעמיקו בנסיבות ההתמוטטות.

לאחר ניתוח במהלכו הושתל בגופה דפיברילטור שנועד לעקוב אחר הפעילות הלבבית ולמנוע אירועים חוזרים של דום לב, היא שוחררה לביתה כשמצבה יציב.

חן דנציגר עם הצוות הרפואי
חן דנציגר עם הצוות הרפואיצילום: דוברות הדסה

ד"ר דוד לוריא, מנהל היחידה להפרעות קצב לב בהדסה סיפר, "חן שוחררה לשמחתנו לאחר שאירוע דרמטי של דום לב הסתיים בטוב. בבדיקות שבוצעו בהדסה נמצא שהיא סובלת ממצב שעלול לסכן את חייה ועל כן הוחלט להשתיל מכשיר דפיברילטור מדור מתקדם שמושתל מתחת לעור, בלי צורך להיכנס ללב, ומבצע מעקב אחר מצב ליבה בכל דקה. כך נצליח למנוע אירועים חוזרים שכאלה בעתיד. מצבה כעת טוב ואנו מקווים שתמשיך בחייה בהחלמה מהירה".

עם צאתה מהמחלקה הקרדיולוגית, הודתה חן לצוות האחיות והרופאים אשר טיפלו בה. "שהיתי כאן המון זמן, זה לא פשוט, אבל הטיפול המסור והדואג הפך את זה לסוג של חופשה. אני מודה לכל מי שהיה שותף מהרגע שהגעתי ועד להשתלת המכשיר".