הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, מראשי רבני הציונות הדתית, פנה לשר הדתות יצחק ועקנין בקריאה שיקדם במהירות את אישור הארכת כהונת רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן.

"לאחרונה סופר לי על עבודתך החיובית במשרד בכלל, ובפרט במאמציך הראויים לשבח על הארכת כהונתו של רבה של ירושלים הרב אריה שטרן שליט"א", כתב הרב במכתב לשר.

"בשבוע שעבר נאמר לי שציינת כי ישנם קשיים משפטיים אשר מונעים ממך לחתום על התקנות, אך לאחר בירור שערכתי אני מבין כי כיום אין שום בעיה לחתום על התקנות הללו אשר יועילו לציבור הירושלמי בכלל ולציבור הציוני דתי בירושלים בפרט", הוסיף הרב דרוקמן.

"לכן אני פונה אליך בבחינת 'אין מזרזין אלא למזורזין' ואודה לך מאד שהענין יסודר בכל ההקדם", סיכם הרב את פנייתו.

היום גם נפגש חבר הכנסת מתן כהנא מהימין החדש עם הרב שטרן והבטיח כי מפלגתו תפעל בכל הכלים הנדרשים למען הארכת כהונתו, כמקובל.

"לא נאפשר לשר ועקנין לעשות שימוש ציני במשרד הדתות. משרד הדתות חייב לשרת את אזרחי ישראל במידה שווה", אמר כהנא.

לדבריו, "לא ייתכן שהרב שטרן יופלה לרעה רק בגלל שאינו משתייך למגזר הנכון. בש"ס חייבים להבין שעידן המונופול שלהם על שירותי הדת תם. "כולי תקווה כי השר יצחק ועקנין יתעשת ויורה לסיים את הסאגה הזאת בהקדם".

נזכיר כי שר הדתות מסרב לפי שעה לאשר את הארכת כהונתו של הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן. הארכת הכהונה היא הלך טכני קצר שכבר אושר במשרד המשפטים ועל ידי כל הגורמים הרלוונטיים, אך מסיבה שאינה ברורה מסרב השר לשירותי דת להעניק את חתימתו.