איילת שקד
איילת שקדPhoto by Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, מקווה שבג"ץ לא יתערב בשאלת כשירותו של ראש הממשלה נתניהו לקבל מנדט להרכבת ממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

"לא מאמינה שבג"ץ ימנע מנתניהו להרכיב ממשלה. חוק יסוד הממשלה קובע שראש הממשלה צריך להתפטר רק בפסק דין חלוט, זה עניין פוליטי ולא משפטי", אמרה שקד לגלי צה"ל.

"שיקול הדעת במלאכת הרכבת הממשלה הוא של הנשיא ריבלין. אם הוא יחליט שאת המנדט צריך לתת למועמד שאינו נתניהו, זו זכותו", הוסיפה שקד.

לקראת בקשת החסינות של ראש הממשלה, ח"כ שקד אמרה כי "לא נשמיע דעה לפני שנשמע את שני הצדדים בוועדת הכנסת. נכריע בבוא היום, אחרי שקלול הנתונים ובכובד ראש".

שקד הגיבה לדיווח ב"דה מרקר", ולפיו יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה הביא מתפקדים למפלגת הבית היהודי, בתקופה שבה שקד היתה במפלגה. "כל הפרסום הזה מופרך מיסודו. לשכת עורכי הדין פקדה אנשים לכל המפלגות שיש בהן בחירות מקדימות עוד לפני שהייתי שרת משפטים", הסבירה שקד.

יו"ר הימין החדש סירבה לענות האם מפלגתה תרוץ בבחירות בבלוק טכני עם מפלגת האיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ', וטענה כי "הדרך היחידה להביא לגוש הימין 61 מנדטים זה בריצה בשני ראשים".