ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: קובי ריכטר/TPS

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (שלישי) לעתירה שהוגשה לבג''ץ בדרישה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מנדט להרכבת ממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

בוועידת התחזיות של "כלכליסט" אמר ריבלין כי "צריך להגן על נבחרי הציבור מהאפשרות להדחה בניגוד לרצון העם​. יש כאלה שמשנים את דעתם לפי זהות רה"מ והשייכות הפוליטית שלו, אני לא משנה את דעתי''.

ריבלין הוסיף: "הואיל ובית המשפט דן בנושא שעתיד לבוא לשולחנו ראוי שלא אומר דבר בנושא אם כי אני חושב שיש לי דעה. יש לנו בהחלט בעיה שהיא בין חוק ומוסר, בין ערכים ורצון העם ואלה דברים שיש לדון בהם בכובד ראש. העם צריך לרצות נכון".

''אני חשבתי שלא ייתכן שנלך לבחירות שלוש פעמים בשנה", ציין הנשיא. ''מכאן ניסינו לרבע את המעגל ולעזור לפתור את הפלונטר עם מתווה הנשיא. נראה היה שרה"מ המכהן מקבל את המתווה במלואו וכששמעתי את הפרשנות שלו הבנתי שהוא לא מקבל אותה לגמרי".

נשיא המדינה הביע דאגה מהקיפאון הממשלתי בשל מערכת הבחירות השלישית, ''אנחנו נכנסים לשנה ללא תקציב מדינה. יש אולי שחושבים שאפשר בלי כנסת ורק עם ממשלת מעבר, אבל בתקציב של 1 חלקי 12 יש החלטות שלא תוכלנה להתגשם.

''עולה כבר השאלה האם ב-2020 יהיה בכלל תקציב? מי שחושב שאפשר שלוש מערכות בחירות בשנה יכול לחשוב שאפשר גם חמש", הוסיף ריבלין.