אוטובוס
אוטובוסצילום: ISTOCK

הפרקליטות הגישה לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד נהג הסעות תושב העיר בן 55 בגין מעשה מגונה בצעירה עם מוגבלות שהסיע ברכבו.

על פי כתב האישום, במסגרת עבודתו נהג הנאשם להסיע קטינים ואנשים עם מוגבלות. הנוסעת אשר הייתה עולה דרך קבע ראשונה, מאובחנת עם מוגבלות שכלית. באחד הימים ביקש הנאשם מהמתלוננת את מספר הטלפון שלה, על מנת שיוכל להתקשר אליה ולעדכנה אם ההסעה מתעכבת.

המתלוננת נענתה לבקשה ומסרה לנאשם את מספר הטלפון שלה. הנאשם יצר קשר עם המתלוננת באמצעות WhatsApp והחל להתכתב עמה על ענייני חולין ולשלוח לה תמונות נוף וטבע. במהלך מאי 2018 שלח הנאשם למתלוננת סרטונים ותכנים בעלי אופי מיני, לעיתים אף בניגוד לרצונה, ותוך ניצול מוגבלותה.

בשלב מסוים, פנתה המתלוננת למדריך כיתתה ודיווחה לו אודות שיחותיה עם הנאשם. בהנחיית המדריך, חסמה המתלוננת את הנאשם, ובכך מנעה ממנו את האפשרות לפנות אליה באמצעות WhatsApp.

עו"ד ג'ניה קליימן, פרקליטות מחוז ירושלים: "כתב האישום שהוגש לבית המשפט מייחס לנאשם עבירות מין שביצע במתלוננת, צעירה עם מוגבלות, אותה הכיר במסגרת עבודתו. הנאשם קיבל את מספר הטלפון של המתלוננת לצורך שירותי ההסעה שהעניק לה. הנאשם פעל על מנת לרכוש את אמונה, ובהמשך פגע בה על ידי שליחת סרטונים ותמונות בעלי אופי מיני, זאת עשה הנאשם תוך ניצול מצבה ותלותה בו".