אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Sraya Diamant/Flash90

אגף הסטודנטים בצעירי הליכוד, חטיבת הסטודנטים והסטודנטיות במרצ, תאי אופק של מפלגת העבודה, צעירי כחול לבן וצעירי הימין החדש שיגרו פנייה משותפת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל.

בפנייתם ביקשו "אפשרו לציבור הסטודנטיאלי לממש את זכותם הדמוקרטית לבחור ביישובים בהם הם לומדים"

בארגונים השונים הסבירו כי מדינת ישראל נקלעה למצב תקדימי של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה אחת. מערכת זו חלה במהלך תקופת הבחינות של הסטודנטים בישראל ועל אף יום השבתון, סטודנטים רבים יאלצו ללמוד לבחינות ולא יוכלו לנסוע אל מחוץ לעיר מגוריהם הזמנית על מנת להצביע לנציגיהם בכנסת ה-23.

"אחוזי ההצבעה בקרב הסטודנטים עלולים להיכנס לסחרור שיוביל למגמת ירידה אשר עשויה להשפיע על אחוזי ההצבעה בקרבם בעתיד", ציינו.

לדבריהם, "הפתרון אותו אנו מבקשים אינו אלא פתרון זמני וחד פעמי שמתבקש בשל הנסיבות החריגות בהן שרויה מדינת ישראל. אנו מתחייבים כי לאחר כינוס הכנסת ה-23, נפעל באופן משותף למען חקיקת הסדר ייעודי לסטודנטים".

מצעירי הימין החדש נמסר, "תנועת הצעירים של הימין החדש קוראת לציבור הסטודנטים בישראל להשמיע את קולו ולא לוותר על הפוליטיקה הישראלית. קולו של דור המחר חשוב פי כמה בימים אלו של אי יציבות פוליטית וחובה עלינו לעודד צעירים לצאת ולהצביע ללא קשר לשיוך פוליטי. שיתוף פעולה זה בין נציגי הצעירים מכל הקשת הפוליטית מייצג את כל מה שחיובי בפוליטיקה הישראלית ואת הערכים שאנו מאמינים בהם בימין החדש - היכולת לשתף פעולה למרות המחלוקות למען עתיד טוב יותר. אנו קוראים לועדת הבחירות המרכזית המרכזית לאמץ יוזמה מבורכת זו ולהקל על ציבור הסטודנטים שעקב הנסיבות המורכבות קיים חשש אמיתי שקולו לא יישמע".

מצעירי הליכוד נמסר, "מטה הבחירות של צעירי הליכוד החל לעבוד והפעם אנחנו לא מתכוונים לוותר על הקמפוסים. כנראה שהיו מצפים שהליכוד שלא כל כך חזק בקמפוסים ייעדר מהבקשה אבל בבחירות האלו, כל קול מכריע ואסור להפסיד ולו קול אחד. אנו קוראים לוועדת הבחירות המרכזית לחזק את הציבור הסטודנטיאלי ולאפשר לסטודנטים במדינת ישראל לממש את זכותם הבסיסית לבחור את נציגיהם בכנסת. בבחירות הקרובות צעירי הליכוד הולכים להוציא את התותחים הגדולים ולהביא להישגים לליכוד בקרב הסטודנטים. בפעם הזו אנחנו הולכים לחרוש את הקמפוסים. המטרה החשובה ביותר בפנייה זו הוא להוכיח לכל אלו שחושבים אחרת שצעירי הליכוד באים לחזק את התמיכה במחנה הלאומי ובתנועת הליכוד בקרב הדור הצעיר במדינה".

מצעירות וצעירי מרצ נמסר, "אנחנו שמחים על ההצטרפות הרחבה לקריאה - להקל ולסייע לציבור הסטודנטים להצביע במערכת הבחירות השלישית. אנחנו מפצירים בציבור הסטודנטים במדינת ישראל להגיע לקלפיות, לממש את זכותם הדמוקרטית, ולהשפיע על אופיה של מדינת ישראל בכנסת ובממשלה הבאה. נמשיך לעבוד עבור מימוש זכותם וזכותן של כל אזרחית ואזרח להגיע לקלפי, במטרה להעלות את אחוזי ההצבעה בקרב האנשים המבקשים שינוי אמיתי בישראל. לשם כך יזמנו תיקון עוול זה, יחד עם חטיבות סטודנטים נוספות. זה הזמן להביע תמיכה במחנה השלום, הצדק והרווחה בקרב הדור הצעיר".

מ'תאי אופק' נמסר, "אנחנו חברי תא אופק באוניברסיטאות מאמינים שמעורבות פוליטית של צעירים הינה קריטית ומשמעותית במדינת ישראל. כדי לאפשר לאוכלוסיית הסטודנטיות והסטודנטים לממש את זכותם הדמוקרטית בבחירות הקרובות וכדי למנוע את הדרדרות הצעירים לא-פוליטיות אנו קוראים לוועדת הבחירות לאפשר את נוהל ההצבעה המיוחד.

הצעירים הם הדור הבא של המדינה ובשאיפה ליצור מציאות ישראלית טובה יותר עלינו להבטיח את השמעת קולם, את מעורבותם ופעילותם של הסטודנטים, בעיקר בתחום המדיני. אנו נמצאים בתקופה מורכבת של הפוליטיקה הישראלית בכלל ושל מחנה השמאל בפרט. דווקא בשעה כזו אנו חייבים להבטיח שכל קול ישמע, בתקווה הפעם להצליח לקיים שינוי אמיתי בהנהגה של המדינה, שינוי חברתי-כלכלי, שוויון בין מעמדות, ביטחון ושלום".

תומר וינר, יו"ר צעירי כחול לבן, מסר "ציבור הסטודנטים והסטודנטיות נדרש להגיע אל הקלפיות בפעם השלישית ברצף (והרביעית יחד עם הבחירות המוניציפליות). אנו מבקשים להתחשב בצרכים הייחודיים של ציבור זה המונה כ-300,000 סטודנטים, ולמנוע מעשרות או מאות אלפים מהם את הנסיעה הרחוקה לעתים אל אתר ההצבעה בו הם רשומים. זה המעט שאפשר לעשות, בפיתחה של מערכת בחירות שלישית ומיותרת כדי למנוע את צניחת אחוזי ההצבעה בקרב הצעירים".