פעילי BDS
פעילי BDSiStock

134 ארגונים פלסטיניים, המקדמים דה-לגיטימציה וחרמות נגד ישראל, פנו לתומס ניקלסון, נציג האיחוד האירופאי ברשות הפלסטינית, במכתב משותף בו הם דוחים בתוקף סעיף המתנה קבלת מימון מהאיחוד בהתחייבות להימנע מקיום קשרים עם ארגוני טרור.

לטענתם, ארגוני טרור מוכרזים כמו החזית העממית וחמאס הם למעשה "מפלגות פוליטיות" וכי הם לא מוכנים לשמש כ"שוטר" של האיחוד האירופי.

בהמשך לכך, השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, שיגר מכתב לג'וזף בורל (Josep Borrell), שר החוץ של האיחוד האירופי, בו הוא מבקש לחזק את ידיו תחת מכבש הלחצים של ארגוני החרם לשינוי הסעיף המדובר. השר ארדן קרא לאיחוד האירופי להפסיק את המימון וביקש כי בשנת 2020 לא יועברו כספים לארגונים בעלי קשרים לארגוני טרור.

"חיוני שהאיחוד האירופי ידרוש מארגונים, הזוכים למימון, להיות שקופים לגבי אופן המימוש בכספי הסיוע. אני מפציר בפניכם לשמור על תנאי המימון שהצבתם ולהימנע בכל תוקף מהעברת כספים לארגונים, הקשורים לטרור", הוסיף ארדן.

בשנים האחרונות מוביל המשרד לנושאים אסטרטגיים פעילות מדינית על מנת לחשוף בפני המערב את קשרי הטרור של ארגוני החרם. דו"ח "מחבלים בחליפות" הראה למעלה מ-100 קשרים של ארגוני BDS לארגוני טרור מוכרזים ובראשם 'החזית העממית לשחרור פלסטין' וחמאס.

לפי הדו"ח, ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים "תמימים" כביכול, משמשים כמכבסה להלבנת פעילות טרור ובכך מצליחים לגייס כספים לגיטימיים מגורמים מדיניים שונים, בראשם האיחוד האירופי. התנגדותם של ארגונים אלה, לסעיף הבסיסי המונע מימון טרור, מוכיח את טענת הדו"ח ומסביר את הניסיון להצניע את קשריהם לחזית העממית ולחמאס.

ממידע שהתקבל מהמשרד לנושאים אסטרטגיים ומארגון NGO Monitor, עולה כי לאורך השנים סיפקו מוסדות האיחוד האירופי תמיכה כלכלית במיליוני יורו לארגוני חברה אזרחית פלסטינים, המקדמים חרמות ובעלי קשרים לטרור.