נתניהו ואדלשטיין
נתניהו ואדלשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הערב (רביעי) בשעה 20:00 הצהרה ועל פי הערכות יודיע כי יבקש מיו"ר הכנסת לקבל חסינות.

מיד אחריו בשעה 20:15, עתיד למסור יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, הצהרה לתקשורת בה יגיב לדברי נתניהו.

בסביבתו של ראש הממשלה נערכו בשעות האחרונות דיונים בשעות האחרונות על הדרך בה נתניהו יודיע על בקשתו לקבל חסינות.

מרגע הגשת בקשת החסינות כל התהליכים המשפטיים נגד נתניהו ייעצרו.

לצורך הדיונים בחסינות נדרשת ועדת הכנסת, שלא הוקמה בכנסת ה-22. מי שניסה להוביל מהלך מהיר להקמתה הוא יו"ר הוועדה מסדרת ח"כ אבי ניסנקורן שביקש לכנס את הוועדה שלו מחר בנושא.

אלא שלשכתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הבהירה הערב לניסנקורן כי בקשתו לקיים דיון מיוחד בנושא, תידון בהליך מסודר.

הודעתו של אדלשטיין באה בעקבות הטענה לפיה הוא מעכב את כינוס הוועדה המסדרת שנועדה לדון באפשרות של הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהודעת יו"ר הכנסת נאמר, "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15.12.19, 'הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת'", נמסר מטעם הלשכה.

עוד נאמר בהודעה כי "נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו״ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".