יפה יששכר בבית המשפט ברוסיה
יפה יששכר בבית המשפט ברוסיהצילום: באדיבות המשפחה

אמה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה, יפה, התייחסה הערב (רביעי) בערוץ i24NEWS לביקורו הצפוי בישראל של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בישראל.

פוטין צפוי להגיע לירושלים בעוד שלושה שבועות במסגרת הכנס הבינלאומי למאבק באנטישמיות אשר יערך ב"יד ושם".

יששכר נשאלה האם לדעתה ראש הממשלה נתניהו וכן בכירים נוספים בישראל צריכים לקבלו בברכה או להבהיר לו שהוא אינו רצוי בישראל לאור מאסרה של נעמה.

"אני חושבת שאם הוא לא ישחרר אותה לפני שהוא מגיע, אני לא חושבת שהוא יתקבל פה בברכה. אני מופתעת מהממשלה שלי. הם, כמובן, פועלים בדרגים הגבוהים, בין הממשלה שלי והנשיא פוטין, להביא את נעמה הביתה. אני מקווה שזה יקרה, זה הדד ליין. אם זה לא יקרה עד אז – לא נשב בשקט. אנחנו מתכוונים לעשות דברים", השיבה האם.

לדבריה, בתה השנייה שוחחה אתמול עם ראש הממשלה נתניהו והוא הבטיח לה שהוא עושה כל שאפשר על מנת להשיב את נעמה אך "למרבה הצער הוא לא נותן דד ליין ולא יודע להגיד מתי זה יקרה או איך זה יקרה".

"אני לא רוצה להגיד שאני כועסת על נתניהו, כי אני עדיין צריכה אותו והדרך היחידה לשחרר את נעמה היא בין בנימין נתניהו והנשיא פוטין. אני רק חושבת שזה יהיה מגוחך אם היא תהיה ברוסיה והוא יגיע לישראל ויזכה לקבלת פנים גדולה", הוסיפה יששכר.

בהמשך הראיון אמרה יפה יששכר כי הם בחנו פעילות מחאה בבית הלבן, אך נאמר להם שנתניהו חבר טוב של פוטין והוא מנהל מו"מ מאחורי הקלעים.

"אני לא יודעת מה לעשות, הבעיה היא שאף אחד לא מייעץ לנו מה לעשות. כשאני שואלת את ראש הממשלה מה לעשות, האם לפנות לבית משפט גבוה יותר, למרות שאני לא מאמינה במערכת שלהם, הוא אומר שהוא לא יודע. זה קשה. עורך הדין לוחץ על עוד משפט. נעמה גם רוצה, היא אומרת שאם היא לא מערערת זה אומר שהיא מודה במה שהיא מואשמת".

יששכר אמרה שהיא כועסת, מתוסכלת אך אופטימית שהדד ליין לשחרורה של נעמה יהיה ה-23.1, מועד ביקורו של פוטין בישראל.