המקווה באבן ספיר
המקווה באבן ספירצילום: המרכז הארצי לטהרת המשפחה

בסרטון שפרסם ח״כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, הוא "חושף" כי רבנים שולחים את הנשים שמגיעות להתייעץ בנושאי טהרה, לבדיקות מיוחדות אצל אחות קופת חולים, מה שגורם לעומס ולתורים על חשבון הציבור, ואף לפגיעה באלו הזקוקים לחיסונים נגד שפעת.

מיותר לציין שזהו שקר מוחלט שמטרתו ליצור פילוג ושנאה בין הציבור הדתי לחילוני בישראל. אם קושניר היה טורח לשאול אדם דתי, הוא היה מגלה כי נשים הזקוקות לבדיקת טהרה נשלחות בדרך כלל לבודקות טהרה מקצועיות שמקבלות בקליניקות פרטיות או אפילו אצלן בבית והבדיקה כרוכה בתשלום.

קיים שירות של בודקות טהרה בקופות החולים, אך הוא ניתן בערים בהן יש ריכוז חרדי גבוה.

חשוב לציין בהזדמנות זו שבניגוד לדעה הרווחת, גם המימון בישראל למקוואות מושתת ברובו על עמותות וארגונים וולנטריים. ההקצאה של המדינה לבניית מקוואות היא חלקית ביותר, כנ"ל לגבי שיפוץ וחידוש של מקוואות ישנים.

המרכז הארצי לטהרת המשפחה בישראל הוא ארגון הגג הוותיק בתחום, שאחראי על בניית ושיפוץ מקוואות הטהרה לנשים בישראל. מדי שנה נבנים על ידו בין 17 ל-20 מקוואות חדשים, בעזרת תרומות מהציבור הרחב ומתורמים פרטיים.

ברגעים אלו ממש המרכז עוסק בבנייתם של המקוואות בישובים השונים כגון כפר סבא, איתן, כרמי קטיף, אמונים, דלתון ועוד, וכן בשיפוץ ושיקום המקוואות בישובים רחובות, טל מנשה, זוהר, ביריה, פתחיה, אבני חפץ , עץ אפרים, תפוח ועוד.

נכון לרגע זה, עזרת הציבור נדרשת במימון של המקווה ביישוב איתן. הסכום המבוקש להשלמת הבנייה שתוסיף טהרה בעם ישראל הוא 770,000 ₪. גדולי ישראל מכל הזמנים פסקו כי בניית מקוואות היא המצווה החשובה ביותר בתורה כולה, שהרי טהרת המשפחה היא הבסיס לקיום העם היהודי.

התשובה הטובה ביותר למתקפה האנטישמית של קושניר היא בנייה של מקווה נוסף בישראל. הם מסיתים ומפיצים שקרים? אנחנו מוסיפים טהרה ואמת.

לחצו כאן לתרומות

לכל הפרוייקטים