הילה מיכלי-נחמן ז"ל
הילה מיכלי-נחמן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (חמישי) את יוסף כהן שדרס למוות ב-2016 את הילה מיכלי נחמן בכביש 6 בעבירות של הפקרה, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.

לפי כתב האישום, ביום התאונה בסביבות השעה 20:30, נהגה מיכלי נחמן בכביש 6 כשעמה במושב הקדמי יושב בנה הפעוט, ומאחור יושבים אמה וילדיה התאומים כבני שלושה חודשים.

במהלך נסיעתה, סמוך למחלף חורשים, איבדה נחמן שליטה על רכבה כך שהרכב הסתחרר עד שנעצר על השול השמאלי, כשפניו נגד כיוון התנועה. לאחר עצירת הרכב, החל להיפלט ממנו עשן. בשל הפגיעה ברכב לא ניתן היה לפתוח את הדלת הימנית, ועל כן הוציאה נחמן את הילדים דרך החלון ולאחר מכן ניגשה לכביש כדי לסייע לאמה לצאת ממנו.

באותה העת עמדו על השול הימני בסמוך, לבושים באפוד זוהר, שני אזרחים אשר המתינו להגעת רכב חילוץ לרכבם התקול. בהבחינם בתאונה ומשלא יכלו לחצות את הכביש בשל התנועה הסואנת, התריעו השניים בפנסי הטלפון שלהם לכלי רכב החולפים בכביש על מנת להזהירם מפני פגיעה ברכב.

באותם רגעים נהג יוסף כהן בנתיב הנסיעה השמאלי, במהירות של כ-150 קמ"ש. בהגיעו בסמוך למקום עצירת הרכב, עמדה נחמן בנתיב הנסיעה השמאלי בו נהג כהן, ובעודה מנסה לסייע לאימה לצאת מהרכב, פגע בה כהן בעוצמה עם רכבו והרג אותה.

מיד לאחר התאונה עצר כהן את רכבו והחליט להסתיר את מעורבותו בתאונה, להעלים ראיות ולשבש הליכי חקירה ומשפט. בהתאם לתכניתו התקרב כהן לשני האזרחים וחקר אותם אודות התאונה, מבלי לומר כי הוא מעורב בה.

כהן המתין במקום כ-18 דקות מבלי לומר לאיש, ובפרט לגורמי ההצלה והמשטרה אשר הגיעו למקום התאונה, כי הוא מעורב בתאונה. בשלב מסוים חזר כהן לרכבו ועזב את המקום.

מיד לאחר מכן, ובהתאם לתכניתו, נסע כהן לסוכנות רכב בפתח תקווה אשר בבעלותו, שטף את הרכב בלחץ מים גבוה והעלים ראיות. בשלב זה, נסע לתחנת משטרת חדרה ברכב השטוף, שם דיווח בכזב כי נסע בכביש 6 ונפגע בתאונה על ידי רכב מרצדס שחור.

עו"ד אופיר סטרשנוב ועו״ד מתן עמוס ממשרד כהן סטרשנוב, ועו״ד תהילה בינו המייצגים את כהן מסרו, "מדובר במקרה ייחודי, שבו קבע בית המשפט כי הנאשם אינו אחראי לתוצאות התאונה, וכי הנאשם עצר במקום באופן מיידי, היה שותף להזעקת כוחות ההצלה, ועזב את המקום רק לאחר הגעת האמבולנס. בנוסף, הנאשם הגיע מיוזמתו לתחנת המשטרה זמן קצר לאחר התאונה. לכן, לטעמנו לא היה מקום להרשיעו עבירת ההפקרה, ואנו סבורים שבית המשפט שגה בקביעתו זו. אנו נלמד את פסק הדין ובהחלט נשקול לערער על כך לביהמ"ש העליון".

עו"ד רעות אבירי מפרקליטות מחוז מרכז מסרה בתום הדיון: "ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בהפקרה, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. ביהמ"ש קבע כי הנאשם פגע עם רכבו במנוחה, הילה נחמן מיכאלי ז"ל, במהלך נסיעה בכביש 6 והפקיר אותה. לאחר זמן מה, הנאשם עזב את המקום מבלי לדווח לשוטרים ששהו במקום על מעורבותו בתאונה. הנאשם אף הגדיל לעשות כאשר נסע משם למוסך שבבעלותו, שם שטף את רכבו, והכל על מנת להשמיד ראיות ולשבש מהלכי משפט. בהרשעה זו, ביהמ"ש ממשיך את המגמה של העברת מסר לציבור הנהגים בדבר החומרה בה רואים בתי המשפט והחברה את עבירת ההפקרה".