לימור לבנת
לימור לבנתצילום: אהוד אמיתון/TPS

השרה לשעבר לימור לבנת מהליכוד תקפה הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק לו חסינות מהעמדה לדין פלילי.

לבנת, שהיתה בעבר מבכירי הליכוד ופעילה במפלגה מצעירותה, ציינה, "מה שקרה אתמול מעמיד אותי במצב לא פשוט - לא בטוח שאצביע ליכוד".

"זה ליכוד אחר, הם הולכים אחריו באש ובמים כסומים. אני קוראת לחבריי לא להצביע באופן אוטומטי. לא להצביע כי הם חוששים", הוסיפה.

דבריה של לבנת מגיעים לאחר שאמש הגישו סנגוריו של נתניהו באופן רשמי את הבקשה להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

לפני כן נשא נתניהו נאום בו הודיע נתניהו כי הוא מתכוון לבקש את החסינות מהכנסת, ודחה חלק ניכר מהטענות שנשמעו נגד המהלך.

"אני מבקש להבהיר כי רבים מכם חושבים שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד ומאפשרת לא לעמוד לדין אף פעם. זה פשוט לא נכון. על פי החוק החסינות היא תמיד זמנית ומתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. על פי החוק אין אפשרות לאף אחד להתחמק מהעמדה לדין. לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי", הבהיר נתניהו.

לדבריו, "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. לצערי במקרה שלי יש תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב ולעשות משפט שדה על ידי הטיית דעת הציבור".

נתניהו הודיע כי "כדי להמשיך להוביל את ישראל להישגים אדירים בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת ולממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד של ישראל. בעוד שאנחנו מסכמים עשור של עשייה אדירה היריבים שלנו מסיימים עשור של 'רק לא ביבי'. זו הבשורה של בני גנץ שמשיק הערב את מסע הבחירות שלו".