מעמד החתימה על ההסכם
מעמד החתימה על ההסכםצילום: אגף הדוברות בהסתדרות

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת חברת האוטובוסים דן חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-1,800 נהגיה, ומבטיח את השמירה על זכויותיהם עם כניסתו של המשקיע החדש אשר רכש חלק מהחברה.

ההסכם מבטיח למעשה כי כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים בחברה ימשיכו לחול עם כניסת המשקיע החדש, והוא יחויב לכבדם וליישמם. במקביל, נקבע כי תוקף ההסכם הקיבוצי הקיים יוארך בשנה אחת עד לתום שנת 2023.

בנוסף, ההסכם מביא לשדרוג משמעותי בתנאי הרווחה והבריאות של הנהגים, אשר עושים לילות כימים בעבודה מאומצת לרווחת ציבור הנוסעים ושלומם. ההסכם מביא לשדרוג סעיפי ביטוחי הבריאות של העובדים וקובע כי ההנהלה תסבסד עבור העובדים את עלות הביטוחים כמעט במלואה. לצד זאת הוסכם כי החברה תגדיל בכל שנה עד לסוף 2023 בכחצי מיליון שקל את הסכום אותו היא מקדישה לטובת פעילויות רווחה לעובדים, בדגש על ימי עיון וסמינרים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר במעמד החתימה על ההסכם: "ההסתדרות תמשיך לדאוג לנהגי האוטובוסים הן בתחבורה הציבורית והן בתחבורה הפרטית. נמשיך לשים דגש בעיקר סביב בריאותם ומנוחתם של הנהגים שעושים עבודה קשה ומאומצת ודואגים להסיע את הציבור הישראלי בבטחה יום יום שעה שעה".

מנכ"ל דן עופר זילביגר: "חברת דן שפעלה מאז ומתמיד לכבד ולשמר את מעמד הנהגים בחברה, תפעל להמשיך לתמוך ולכבד את הסכם העבודה הקיבוצי של סקטור הנהגים בחברה".

יו"ר ועד עובדי דן יוסי קפילוטו: "אני מברך על כך שאחרי מו"מ ישיר והוגן בין ועד העובדים בליווי ההסתדרות לבין הנהלת דן, הגענו להסכם יוצא מן הכלל אשר יבטיח את זכויות הנהגים. אנו מצפים להמשך הדרך ושמירה על יחסי העבודה הטובים בדן גם עם הבעלים החדשים".