מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: דוברות

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מתייחס לראשונה לניסיונות ההדחה שלו מהמפלגה, המנוהלים על ידי לשכת הרב רפי פרץ.

בראיון למקור ראשון אמר יוגב כי "לצערי הניסיונות האלו נמשכים גם היום. הלב כואב, אבל הציבור חושב אחרת. אני עומד במערכת הפוליטית הנוקשה הזו, כולל הניסיונות להדיח אותי, רק בזכות העשייה.

''חיים מהעשייה בשטח, וזה מה שנותן כוחות לעמוד גם בצדדים המכוערים של הפוליטיקה", הוסיף יוגב.

על מצבה של "הבית היהודי" בסקרי המנדטים אמר ח"כ יוגב, "זנחנו במפלגה את הדיבור שלנו עם העולים החדשים ועם הציבור המסורתי, ויוזמות שנקטתי בעניין הזה לא הפכו לצערי לנכס צאן ברזל של המפלגה כולה, אבל בכוונתי להפוך אותם לדגלים של הציונות הדתית עוד לפני הבחירות".

יוגב פירט במקצת על עשייתו הציבורית והפוליטית, "כשמנהל בית החולים פוריה מזמין אותי לערב גיוס כספים למחלקה חדשה של צנתור מוח, וכשמתוך המחנה יש מאות טלפונים ופגישות עם פעילים בכל רחבי הארץ, וטיפול וסיוע במאות פניות בנושאים שונים - זו העדות הטובה ביותר.

''רק השבוע קיבלנו תשובה חיובית באשר להקמת אנטנה סלולרית באפרת. תשאלי את ראש מועצת קצרין מי סייע לו להביא חדר מיון קדמי לתושבי הגולן, והרשימה עוד ארוכה. מה שמחזק אותי זה העשייה. אני עומד במערכת הפוליטית הנוקשה הזו, כולל הניסיונות להדיח אותי, רק בזכות העשייה. חיים מהעשייה בשטח, וזה מה שנותן כוחות לעמוד גם בצדדים המכוערים של הפוליטיקה", הוסיף יוגב.

אמש (חמישי) פורסמו סקרי מנדטים בשלושת ערוצי הטלוויזיה, שהציגו תמונה עגומה באשר לרשימת הציונות הדתית בכנסת הבאה.

בסקר חדשות 13 רשימת איחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה, וגם בסקר ''כאן חדשות'' איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה. בסקר חדשות 12 יש ארבעה מנדטים בלבד לאיחוד המפלגות הימין, אך רק אם יכלול את הבית היהודי, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי.

ביממה האחרונה גובר הלחץ המופעל על יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ להסכים לעריכת פריימריז שיקבעו את רשימת הציונות הדתית לכנסת, בתקווה שמהלך כזה יחדש את האמון של המצביעים במפלגה הדתית.

לפי שעה מסרב הרב פרץ להסכים בטענה שהזמן הקצר שנותר עד לסגירת הרשימות לא מאפשר קיום פריימריז. פעילים ששוחחו עם ערוץ 7 טענו כי ההתנגדות של הרב פרץ נובעת מחשש שהוא עצמו לא יצליח להתברג בצמרת הרשימה הדתית לאור מצבו הקשה בדעת הקהל.

גם מנכ''ל הבית היהודי ניר אורבך מתנגד לפריימריז, וטען בשיחה עם ערוץ 7 כי ''כל מיני רעיונות כמו איחוד מרכזים ופריימריז פתוחים הם מאוד נחמדים ונשמעים טוב אבל בסופו של דבר אנחנו נמצאים בשעת חירום של המדינה ושל המפלגות. אנחנו מתנהלים כמו בשעת חירום".