בנט בהערכת מצב בקריה
בנט בהערכת מצב בקריהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הבוקר (שישי) להקדים את חזרתו מביקור מדיני באתונה, והוא יחזור לישראל לפני כניסת השבת. הביקור היה אמור להימשך עד מוצאי שבת.

נתניהו החליט לשנות את לוח הזמנים בשל חיסולו הלילה בעיראק של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בידי הכוחות האמריקניים.

נתניהו גם הורה לשרי הממשלה שלא להתבטא בנושא ולא להתראיין לכלי התקשורת.

בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב בקריה שבתל אביב בהשתתפות הרמטכ״ל אביב כוכבי, ראש המל״ל, ראש המוסד ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

רכבו השרוף של קאסם סולימאניReuters / Anadolu Agency

עלי חמינאי, מנהיגה הרוחני של איראן, איים: "הנקמה העזה מצפה לפושעים אשר ידיהם המטונפות מטונפות בדמו ובדם שאר השהידים בתקרית אמש. השהיד סולימני היה אישיות לוחם בזירה הגלובלית וכל התומכים במאבק דורשים לנקום את דמו.

''על כל הידידים, וכמובן האויבים, לדעת כי דפוס הג'יהאד במאבק ימשיך כפל כפליים, וכי הניצחון המכריע יהיה לימין המוג'אהידין ההולכים בדרך הזו המבורכת. אובדן המנהיג שלנו היקר שחייו הוקרבו (בג'יהאד) מר לנו, ואולם המשך המאבק ומימוש הניצחון הסופי יהיה מר ביותר על הרוצחים והפושעים", הוסיף חמינאי.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר בתגובה על חיסול מפקד כוח קודם קאסם סולימאני כי "מות השאהידים של סולימאני יהפוך את איראן לנחרצת יותר בהתנגדותה לאימפריאליזם של ארה"ב, ובהגנה על ערכינו האיסלאמיים. ללא ספק, איראן ומדינות שוחרות שלום אחרות באזור ינקמו", איים רוחאני.

מנהיג חיזבאללה, נסראללה, הגיב על חיסול סולימאני: "מקנא בסולימאני על המוות ועל הגמול העצומים הללו. נקמת הדם מול הפושעים שהרגו אותו היא באחריות כל 'המתנגדים והלוחמים' ברחבי העולם".