מציורי המחשב להדפסת הבטון
מציורי המחשב להדפסת הבטוןצילום: iStock

בשנים האחרונות דובאי הצליחה למתג את עצמה מחדש כמקום מודרני ועתידני, והרבה מזה קשור לבניינים המפוארים שבה. השבוע הצטרף לרשימה הבניין הגדול בעולם שנבנה כולו באמצעות מדפסת ושלושה עובדים בלבד.

הבניין, שעתיד לשמש את עיריית דובאי, אמנם לא בגובה מאות מטרים, כמקובל במגדלים באזור, אבל עדיין מדובר במבנה מרשים של 9.5 מטרים גובה ו640 מטרים רבועים. החברה שבנתה את הבניין, Apis Cor, הסבירה שהמבנה כולו נבנה באמצעות מכונת הדפסה אחת ענקית שרק הועברה ממקום למקום באמצעות מנוף.

לתפעול "מדפסת הבניין" היה צורך בסך הכל בשלושה פועלים שהתחלפו ביניהם כאשר כל הבנייה ארכה שלושה שבועות בלבד. בנוסף לתפעול המנוף, היה צורך בעוד כמה פועלים להנחת החלונות והדלתות בסיום הבנייה, דבר שהמדפסת עדיין לא מסוגלת לעשות בכוחות עצמה.

בנייה באמצעות מדפסות תלת מימד ענקיות מסמלת ככל הנראה את העתיד של עולם הבנייה. המדפסת מסוגלת לבנות את הבניין שלב אחר שלב בעבודה מהירה וזולה, שלא מפסיקה גם בשעות הלילה. כבר לפני מספר שנים נבנה בדובאי בניין המשרדים הראשון בעולם בשיטת הדפסת הבניין, וכיום יש בו גם את המבנה הגדול בעולם.

חברת הבנייה זכתה לאחרונה גם בתחרות שארגנה נאס"א ליצירת מבנים שעשויים לשמש את בני האדם במגורים על מאדים. למרות הזכייה, בינתיים החברה לא מתכננת להתחיל לבנות במאדים ולדברי המנהלים הם מתכננים להתחיל לבנות שכונות מגורים בקליפורניה בשיטות הדפסה זולות במיוחד.

אז האם בעתיד יהיו יותר עובדי מדפסת מאשר עובדי בניין? לפחות לפי הקצב הנוכחי, נראה שגם בשנים הקרובות נזדקק לפועלי בניין שיבנו בשיטות הישנות והטובות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!