ח"כ אבי ניסנקורן
ח"כ אבי ניסנקורןצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, צפוי להיפגש היום (ראשון) עם יו"ר הכנסת ויועמ"ש הכנסת בסוגיית הקמת ועדת כנסת לצורך דיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מכחול לבן נמסר כי בפגישתו עם השניים ימסור ניסנקורן מכתבים מראשי סיעות המייצגים 65 חברי כנסת, 44 שמאל 13 ערבים 8 ליברמן, התומכים בהקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות, וכן בהקמת ועדות קבועות נוספות שיפקחו על עבודת הממשלה.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ניסנקורן כי בכוונתו לכנס כבר ביום חמישי האחרון את הוועדה המסדרת לדיון ראשון באפשרות של הקמת ועדת כנסת לצורך דיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו.

אולם, זמן קצר לאחר מכן פרסמה דוברות הכנסת הודעה המבהירה כי הוועדה לא תכונס במועד עליו הצהיר ניסנקורן.

"בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15.12.19, 'הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת'", נמסר מטעם לשכתו של אדלשטיין.

עוד נאמר בהודעה "נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

בכחול לבן זעמו על הודעתו של אדלשטיין ומסרו: "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".