קצין שריון ראשי עם הלוחמות
קצין שריון ראשי עם הלוחמותצילום: דובר צה"ל

בסיעת המחנה הדמוקרטי בירכו היום (שלישי) על החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי לחדש ולהרחיב את פיילוט שילוב הלוחמות בשריון במסגרת מערך הגנת הגבולות.

"אנחנו מחזקים את הרמטכ"ל בהחלטתו לשילוב נשים בשיריון וקוראים לו להמשיך ולפעול לשילוב נשים ולקידום שוויון בצה"ל", נאמר בהודעת הסיעה.

במחנה הדמוקרטי הוסיפו עוד, "את צה"ל צריכים לנהל ערכים של שוויון ומוסר ולא מפלגות הימין שדורשות ערכים של גזענות וכהניזם".

מנגד, חברת הכנסת מרב מיכאלי סברה שמהלכו של הרמטכ"ל כוכבי אינו אמיץ דיו, והוא מושפע מאיומים משני הצדדים.

"פיילוט הלוחמות בשריון הוכרז כהצלחה ע"י צה"ל עצמו אבל אז צה"ל מנע מנשים לשרת בשריון", צייצה מיכאלי, "כשהן עתרו לבג"צ צה"ל הדליף שבעצם הפיילוט נכשל ועכשיו החליט הרמטכ"ל כוכבי 'להמשיך את הפיילוט'. כוכבי הכריז על צבא קטלני, יעיל וחדשני. הצעד הזה פחדני, מאד לא יעיל והכי רחוק שיש מחדשני".

לדבריה, "לפני 13 שנה הוגש לצה"ל דו"ח שגב - האלוף במיל' יודקה שגב - שקורא לצה"ל לעבור לאבחון מיון ושיבוץ לפי כישורים ויכולות, לא לפי מין ומגדר. האדם הנכון לתפקיד הנכון. מאז עשו את זה צבא ארה"ב והצבא הבריטי. צה"ל יכול היה להיות בחזית השימוש היעיל בכח אדם והשוויון, במקום זה הוא מפחד מרבנים".

ח"כ מוטי יוגב תקף את החלטת הרמטכ"ל וצייץ בטוויטר, "מנסיוני הצבאי רב השנים, מכיר, מוקיר ומשוכנע, שיש תפקידים צבאיים שנשים עושות טוב מגברים. שירות בטנקים הוא לא אחד מהם".

בתגובה צייצה ח"כ אורלי פרומן מ'כחול לבן', "‏מניסיוני, נשים יכולות לעשות כל תפקיד אותו הן יבחרו לעשות. עלינו לתת לצה"ל ולרמטכ"ל כוכבי להחליט כיצד יש לקדם נשים בצה"ל ולפי הדרישות המבצעיות. האבחנה למתן תפקידים צריכה להיות לפי היכולת האישית ולא לפי המגדר! מוטי, לעיתים עדיף לא להגיב בכלל".