משתתפי הכנס
משתתפי הכנסצילום: דוברות

הכנס השנתי השישי של עמותת מנהיגות ישראלית בתפוצות, התקיים השנה באשקלון, זאת לאות הזדהות והבעת תמיכה בתושבי הדרום ועוטף עזה.

העמותה מקיימת מדי שנה כנס שנועד למנף את מטרתה העיקרית והיא חיזוק הקשר בין קהילות הישראלים בעולם, ובין התפוצה הישראלית לבין מדינת ישראל ותושביה. "הגיע הזמן להחליף יזמות בציניות" הם אומרים.

יואל הרצוג מז'נבה, חבר הועד המנהל בעמותת מנהיגות ישראלית בתפוצות, נשיא אגודת הידידות שוויץ-ישראל בז'נבה ונשיא אגודת ידידי יד ושם בשוויץ אומר כי "למערך הדיפלומטי של ישראל ולנציגיו המצוינים, אין את התקציבים ואת כוח האדם ליישם בפועל שיתופי פעולה נרחבים במדינות זרות. הדבר הופך אותנו לשגרירים בפועל של המדינה. ישראלים שמביאים טכנולוגיה, הייטק, פיתוח חקלאי ותעשייתי, אמנות ותרבות לכל קצוות העולם".

לדבריו, "בתחום ההסברה, אנחנו אנשי השטח. בשנה האחרונה העברנו חוק בפרלמנט השוויצרי באמצעותו צומצמה משמעותית פעילות BDS ותקצובה על ידי המדינה בשוויץ".

"על רק המשבר של מדינת ישראל עם הקהילות היהודיות בעולם- אנחנו הקהילות הישראליות מהוות גשר בינן. ישראלים החיים בתפוצות צריכים להיות חלק מקהילה יהודית כזו או אחרת. עם זאת, אנחנו מבקשים מהקהילות היהודיות שיאמצו את הישראלים ויקבלו אותם בגובה העיניים", מכם הרצוג.

איתן דרורי ממלבורן, יו"ר משותף בעמותה, מוסיף כי "חשוב לנו שהציבור בישראל יפנים שלמרות שאנחנו לא חיים בישראל, אנחנו עדיין רוצים להיות חלק מישראל. יש לנו יכולות אדירות בגישור על פערים תרבותיים ועסקיים. בשונה מהקהילות היהודיות בעולם, אותנו מאפיינת היזמות בכל התחומים מתרבות, אמנות קולינריה ועד הייטק ועסקים".

ניצה לוי שוטלנדר ממקסיקו סיטי, חברת הנהלה בעמותה, מסכמת ואומרת "אנו, הישראלים בתפוצות רואים בעצמינו 'רוח גבית' לתושבי ישראל ושותפים אקטיביים בהתפתחות העסקית הגלובאלית של הישראלים הגרים בישראל. החזון שלנו הוא מימוש הקשר בינינו, ועל כן אנו קוראים לפעילים ישראליים מכל קצוות הגלובוס להצטרף אלינו לכנס, ולמנף את היכולות המשותפות".