יואל הרצוג (מימין)
יואל הרצוג (מימין)צילום: דוברות

עמותת 'מנהיגות ישראלית בתפוצות' ערכה בימים האחרונים כנס בישראל במטרה להרחיב את פעילותה בניסיון לחבר בין ישראלים בגולה וקהילות יהודיות.

חבר הוועד המנהל של העמותה, יואל הרצוג, מסביר לערוץ 7 מדוע יש צורך בפעילות זאת.

"העמותה מייצגת את הישראלים שמחוץ לארה"ב. אנחנו מנסים לחבר את אותם ישראלים בתפוצות לממסד הישראלי ולקהילות היהודיות. יש בעיה של ניכור מסויים בין ישראלים בתפוצות לבין הקהילות בחלק מהמדינות. אנחנו חייבים לעבוד על כך שכל הישראלים שנמצאים בתפוצות ולא משנה כמה זמן, יצטרפו לקהילה יהודית כלשהי, ישתתפו בה ויתרמו לה".

"מצד שני, אנחנו רוצים שהמנהיגים של הפדרציות והקהילות היהודיות בעולם יסתכלו על הישראלים כאנשים שמוזמנים להצטרף אליהם, לתרום ולהשתתף בגובה העיניים. אנחנו מארגנים בחסות הסוכנות היהודית פגישה יחד עם מנהיגי הפדרציות כדי להסדיר את העניין הזה", מוסיף הרצוג.

לדבריו, החשש הגדול הוא שיהודי שלא יהיה לו חיבור, יתנתק. "אחוז ההתבוללות הגבוה ביותר בעולם הוא אצל הישראלים בתפוצות. ישראלים נוסעים לחו"ל לתקופה והם לא נכנסים לקהילות היהודיות, הם לא בהכרח בקהילה ישראלית כי לא בכל מקום יש ואז הם הולכים לאיבוד. אנחנו חייבים לשמור עליהם".

הרצוג מציין כי אותם ישראלים עושים גם עבודה חשובה עבור מדינת ישראל. "כל אחד מאיתנו עסוק בעבודתו במדינה בה הוא נמצא, חלק הצליחו יותר והם מהווים בעצם שגרירים למדינת ישראל. זה ניכר, כי השגרירויות השונות משתמשות בנו בעת הצורך. אנחנו בכך מהווים קשר גם כלפי המדינות בהן אנחנו מתגוררים ומצד שני גם גשר כלפי הקהילות היהודיות. יש קרע בעולם היהודי ואנחנו יכולים להוות את אחד הגשרים לאיחוי".