אורי מקלב
אורי מקלבPhoto by Hadas Parush/FLASH90

על רקע סבב מינוי השרים שפסח על יהדות התורה, פרסמו ב'דגל התורה' הודעה לתקשורת שבה נרמז על כך שבקשתם להשתתף בסבב המינויים - לא התקבלה.

בימים האחרונים התנהלו מגעים בין אנשי 'דגל התורה' לראש הממשלה נתניהו בניסיון להוביל למינויו של ח"כ אורי מקלב לתפקיד סגן שר אך במעמד שר, אולם בקשתם סורבה.

ממפלגת דגל התורה נמסר כי אין להם כל עניין ליטול מינוי חסר השפעה. ''על פי ההחלטה הקיימת ב'דגל התורה' שלא להתמנות לתפקידי שרים. בעניין תפקידי סגני שרים, ההוראה היא לקחת רק תפקידים שיש בהם כדי להשפיע ולסייע", נמסר מהמפלגה.

"לאור נבצרות רה"מ להאציל סמכויות לסגני שרים, הודענו לרה"מ שבשלב הנוכחי אנו דוחים את ההצעות שהוצעו", הוסיפו.

מוקדם יותר החליט נתניהו על מינוי ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון. התפקיד הוענק לו לאחר שיו"ר ש"ס סירב לכך שכהן יקבל את משרד הרווחה ודרש להעניק לו את משרד השיכון.

בתגובה תקף יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה. ''מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון בתקופת מעבר זה לא פחות ממחטף פוליטי, במטרה לקבוע עובדות בשטח. לא מספיק שש"ס מחזיקה במשרד הפנים שמעביר תקציבים לטובת ערים חרדיות על חשבון הפריפריה, עכשיו משרד השיכון יעביר שטחי קרקע ירוקים וחקלאיים מהמועצות האזוריות לערים חרדיות", אמר ליברמן.

''אני קורא לראשי המועצות האזוריות לגלות ערנות ולא להסס ללכת לערכאות משפטיות במידת הצורך. בכל מקרה, לאחר הבחירות 'ישראל ביתנו' תדרוש את משרד הפנים ותבחן את כל ההחלטות שהתקבלו בתקופת ש"ס", הוסיף.