יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: קובי ריכטר/TPS

מקורבים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אמרו כי הוא אינו חושש מאיומי הדחתו מהתפקיד, כך פורסם היום (שני) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

לדברי המקורבים, אם בכחול לבן חושבים שאיומים על יו"ר הכנסת יזיזו אותו או ישפיעו עליו, הם כנראה לא מכירים אותו. "זה פועל בדיוק הפוך", אמרו.

"הוא לא מפחד מאיומים והוא מגיב להם בדיוק להיפך ממה שכחול לבן מצפים. לא רק שהוא לא משתכנע ככה לקיים דיון בחסינות, אלא שהוא אפילו מתקבע עוד יותר בהתנגדות שלו לקיים דיון. דווקא בגלל איומי ההדחה", הוסיפו.

בתגובה לדברים, גורם בכחול לבן אומר: "אני לא מקנא באדלשטיין, הוא בסיטואציה קשה. גם אנחנו מעדיפים להימנע מעימות איתו. אבל אם הממלכתיות באמת חשובה לו, הוא חייב לכבד את הייעוץ המשפטי ואת הרוב הדמוקרטי שתומך במהלך".

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, העניק אתמול אור ירוק להקמת ועדת כנסת שתוכל לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו גם בפגרה בעקבות מערכת הבחירות.

בחוות הדעת מפרט היועץ המשפטי לכנסת את הקשיים שבקיום דיוני חסינות בתקופת הבחירות, ובעיקר העובדה שבתקופה זו הכנסת אינה נוהגת לעסוק בעניינים שנויים במחלוקת.

עם זאת, מסקנתו היא כי "התנהלותה הרגילה של הכנסת בפגרת הבחירות, שטעם רב בבסיסה, אינה יכולה לאיין את הסמכות של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לדון בבקשת חסינות ולגבור על הוראת המחוקק לעשות כן "בהקדם האפשרי".