תיעוד המעצר
תיעוד המעצרצילום: דוברות

האנרכיסט יונתן פולק נעצר הבוקר (שני) במשרדי עיתון 'הארץ' בתל אביב שם הוא עובד, לאחר שסירב להגיע לדיונים בעניין הקובלנה הפלילית שהוגשה נגדו.

שופט בית משפט השלום בירושלים, דב פולוק, הוציא נגד פולק צו הבאה שהפך לצו מעצר כללי, שכלל בתוכו את כתובת עבודתו של פולק במשרדי עיתון 'הארץ' ברחוב שוקן בתל אביב.

את הקובלנה הפלילית הגיש ארגון 'עד כאן', ובה נאשם פולק יחד עם פעילים נוספים בארגון 'אנרכיסטים נגד הגדר' בארגון והשתתפות בהפגנות אלימות בימי שישי בכפרים פלסטיניים, בהם נפצעו עד כה עשרות רבות של חיילי צה"ל.

עד כה סירב פולק להגיע לדיונים בעניינו ואף כתב בזמנו מאמר בעיתון 'הארץ' על כך שאינו מאמין במערכת המשפט הישראלית. שוטרי משטרת ישראל חיפשו את פולק מספר פעמים במשרדי העיתון, אך ללא הצלחה. אחת הפעמים היתה אך לפני שבועיים, ופולק הצליח לחמוק מהשוטרים.

כאמור, הבוקר עצרו את פולק שוטרים סמויים בכניסה למשרדי עיתון 'הארץ', והוא צפוי להיות מובא בפני שופט שידון בתנאים הנדרשים לשחרורו.

עו"ד צור פלק מנהל המחלקה המשפטית בארגון 'עד כאן' ברך על המעצר "אנו מברכים את משטרת ישראל על מעצר האנרכיסט יונתן פולק. פולק הוא אחד ממארגני ההתפרעויות האלימות שמתקיימות מידי יום שישי כנגד חיילי צה"ל מזה כ15 שנים בתפרעויות בהם נפצעים חיילי צה"ל כפי שקרה ביום שישי האחרון נפצע בו חייל שאבן פגעה בראשו בכפר קדום".

"אנחנו מקווים שתפיסתו של פולק שמתחמק מלהגיע לדיונים בעניינו בקובלנה שהגשנו בארגון "עד כאן" תהווה התחלת פעילות של מערכת האכיפה אשר תביא לעצירת תקיפת החיילים מידי שבוע", הוסיף.