ניגוד העניינים של עו"ד אייל ינוןערוץ כנסת

יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון, יחדל מלעסוק בסוגיית הסרת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שנחשפה הבעייתיות של עיסוקו בנושא, כך דווח בצהריים (שני) בחדשות 12.

את ההחלטה קיבל ינון לנוכח העובדה שעיסוק שכזה מהווה לכאורה הפרה של הסכם ניגוד עניינים עליו הוא חתום.

הרקע לטענות נגד ינון הוא העובדה שבת זוגו, עו"ד עמית מררי, המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, היתה חלק מהצוות שסייע ליועץ המשפטי לממשלה לגבש את כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו.

הטענה מתבססת על סעיף 3 להסדר ניגוד העניינים עליו חתמה מררי בשנת 2017, לקראת מינויה לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי).

במסגרת הסעיף המדובר נכתב כי עו"ד ינון חתם גם הוא על הסדר ניגוד עניינים מקביל ולפיו הוא לא יעסוק במסגרת תפקידו בעניינים שבהם היא טיפלה במסגרת תפקידה.

הסעיף הרלוונטי
הסעיף הרלוונטיצילום מסך

למרות זאת עסק עו"ד ינון פעמיים בשאלה האם הכנסת רשאית להקים ועדת כנסת לדיון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה מול כתב האישום אשר בגיבושו היתה שותפה כאמור מררי.

הפעם הקודמת התרחשה בראשית דצמבר, אז פרסם ינון חוות דעת לפיה הכנסת לא חייבת להקים ועדת כנסת על מנת לדון בחסינות נתניהו, אך היא רשאית לעשות זאת.

בהמשך לאותה חוות דעת נתן ינון אתמול (ראשון) חוות דעת שעיקריה זהים, ולפיה הוועדה המסדרת מוסמכת להקים גם כעת ועדת כנסת לדיון בהסרת החסינות של נתניהו.

אולם, על פי הדיווח, למרות ההחלטה לחדול מעיסוק בנושא החסינות, ינון עדיין סבור כי חוות הדעת שנתן עד היום בנושא לא מנוגדות להסכם ניגוד העניינים עליו הוא חתום, מאחר שהן עסקו בסוגיה העקרונית ולא בנושא הקונקרטי העומד על הפרק, כלומר בעצם שאלת הסרת חסינותו של ראש הממשלה.