ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: חזקי ברוך

נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה, ריק ג'ייקובס, תוקף את מינויה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) לתפקיד שרת התפוצות.

''לבקש מציפי חוטובלי להיות שרת התפוצות זה כמו למנות סרבן גיוס לתפקיד שר הביטחון. היא הציגה בורות וזלזול כלפי חיי יהודי התפוצות. ראש הממשלה כנראה לא רוצה לחזק את הקשרים בין ישראל ויהדות העולם", אמר ג'ייקובס.

כזכור, בין התנועה הרפורמית לחוטובלי נרשמה מתיחות בשנת 2017, כאשר היא רמזה שהרפורמים בארצות הברית מנסים להתערב בהחלטות הדרג המדיני בישראל. "יהודי ארה"ב לא מבינים את מורכבות האזור ולא שולחים את ילדיהם להילחם... אין (להם) ילדים שמשרתים כחיילים. לרובם יש חיים די נוחים'', אמרה אז חוטובלי לערוץ i24news.

דבריה של סגנית שר החוץ עוררו ביקורת חריפה נגדה מכיוון מחנה השמאל והרפורמים שקראו לפיטוריה המיידים.

גם ראש הממשלה נתניהו נאלץ לפרסם הודעת גינוי ברורה, בה הבהיר כי הוא "מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית. ''יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל", אמר אז נתניהו.

נציין כי לאחר מינויה של חוטובלי לשרת התפוצות, היא פרסמה הודעה בה נאמר ''אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל''. חוטובלי הבטיחה עוד: ''אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם".