קאסם סולימאני
קאסם סולימאניצילום: רויטרס

הקהילה היהודית האיראנית שמגלה נאמנות למדינה, שיגרה משלחת מנחמים לבני משפחתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. כך דווח באתר "בחרדי חרדים".

יהודים באיראן סיפרו כי "יהודים רבים השתתפו בהלוויה. הלכנו לנחם את משפחת הגנרל. גם הרב יהודה גראמי, רבה של טהרן, הלך לנחם. אליו הצטרפה משלחת מכובדת".

מוקדם יותר הבוקר השתתפו מאות אלפי בני אדם בטקס הלווייתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה שחוסל בסוף השבוע בידי ארצות הברית בעיראק.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הגיע לביקור רשמי באיראן ואמר "הפשע המגונה שביצעו האמריקנים מבטא את רוח הביריונות והפשע שלהם, בייחוד על אדמת פלסטין".

"ראוי כי העולם יגנה ויעניש את כל מי שביצע את הפשע הזה. רוח נפשעת זו שרצחה את סולימאני היא זו שמכסה על חיסולי ההנהגה של ההתנגדות בפלסטין...ההתנגדות על אדמת פלסטין נגד הציונים ותמשיך עד גירוש הכובשים מאדמתנו ומירושלים", אמר הנייה.

במהלך הלילה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השיב לאיומי איראן. לדבריו, אם טהראן תגיב על פעולת החיסול - ארצות הברית תגיב בעוצמה. "הרפובליקה האסלאמית אחראית על הרג אזרחים אמריקניים, לכן נפגע באתרי מורשת איראניים", איים טראמפ.